Ga naar inhoud


OSCam builds downloaden


DBdrug

Aanbevolen berichten

Voorheen downloade ik mijn OSCam builds bij 'download.oscam.cc. Altijd snel en goed geregeld. Site is echter niet langer beschikbaar:

 

We have been supporting OSCam since many years. But we just had some serious problems with the hosting company.
Following those problems, and because OSCam did not get serious improvements or updates, we decided to stop this

server and cease every other services (Upload Center, Forum, SVN & Git Mirrors).
 

Wie weet een vergelijkbare site? Al gezocht, maar kon nog niet echt iets bruikbaars vinden.

 

En ja, je kunt uiteraard zelf OSCam builden, maar in verleden meerdere keren gehad dat mijn eigen builds toch minder stabiel waren dan degene die van die site downloade, dus deze daarom altijd maar blijven gebruiken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ja er is een vervanger, oscam en ncam en gcam

 

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn wel gepatchte versies met een speciale emulator erin.Heb hem er onmiddelijk afgegooid bij mij want gaat naar internet kontakt maken en je weet niet wat er gebeurd (sharing ? )

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie je in de webinterface omdat hij een extra emulator zelf aanmaakt en er worden softcamfiles en key files bijgeschreven tijdens installatie.Had de emulator eruit gehaald maar blijkbaar komt die steeds terug aktief na een tijdje.Ben terug naar de voor mij laatst werkende goede 11.401 .

PS: ik had de files van een andere site gehaald maar als erachter staat gepatched is het steeds louche.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn allemaal emu gerelateerde, emu's kunnen toch met keys werken, als je die er niet in zet dan zal ie ze ook niet gebruiken  

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

zojuist gedowload en geinstalleerd en maakt steeds een extra emulator aan met codes die niet nodig zijn.Zie nu wel geen verbinding naar internet.Blijf toch versie 11.401 gebruiken.Stabieler.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hi Bellejt. hoe installeer jij een nieuwe Oscam file?

Ik overschrijf de mijne gewoon met de nieuwe versie en geef dan een nieuwe system-init. 

 

Wat zou de idee zijn waarom deze files "patched" zijn? Heb nooit een patch nodig gehad om een nieuwe Oscam te kunnen installeren.

 

Iemand een idee waar we dan wel de laatste versies voortaan kunnen downloaden? Of staat ontwikkeling nu verder ook stil?

Ben altijd zeer blij met Oscam geweest tot nog toe. In mijn ogen veel beter dan CCCam. 

 

Greetz,

KingOtto

DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Beeheap, 

Nee, niet geprobeerd. Maar dat zou alleen nut hebben als ik zelf ook wijzigingen zou doorvoeren, toch? Gaat mij om een betrouwbaar download adres om te kunnen genieten van de laatste wijzigingen. Mijn vraag is dus, waar kan dat en vindt verdere ontwikkeling nog wel plaats?

 

Cheers,

 

KingOtto

DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

<conspiracy>

Misschien zijn de OScam ontwikkelaars diegene die CCcam 2.3.2 hebben gerevitaliseerd? Gewoon OScam builds herbenoemd naar CCcam??

</conspiracy>

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Ben aan de slag gegaan met SimpleBuild (3.0 beta) van Gorgone, is inderdaad prima te doen. Echter mijn zelf gebuilde OSCam doet het nog niet helaas!.

Start ik de eerder gedownloade versie 11398 op via het console op mijn Linux servertje (x86) middels 'oscam -r 2' dan krijgt ik verder geen output terug op console, maar loopt OSCam wel volgens de config welke staat in /usr/local/etc (OSCam zelf staat in /usr/local/bin). Start ik echter de zelf gecompileerde versie 11420 op middels 'oscam11420 -r 2' dan krijg ik:

 

root@CARDSVR:/home/administrator# /usr/local/bin/oscam11420 -r 2
10:02:31 00000000 s >> OSCam <<  cardserver log switched, version 1.20-unstable_                                                                                                                                                             svn, build r11420 (i686-linux-gnu-pcsc)
10:02:31 00000000 s     (main) System name    = Linux
10:02:31 00000000 s     (main) Host name      = CARDSVR
10:02:31 00000000 s     (main) Release        = 3.13.0-117-generic
10:02:31 00000000 s     (main) Version        = #164~precise1-Ubuntu SMP Mon Apr                                                                                                                                                              10 16:17:54 UTC 2017
10:02:31 00000000 s     (main) Machine        = i686
10:02:31 00000000 s     (main) creating pidfile /tmp/.oscam/oscam.pid with pid 4                                                                                                                                                             598
10:02:31 00000000 s     (main) signal handling initialized
10:02:31 00000000 s     (stat) loadbalancer: could not open /tmp/.oscam/stat for                                                                                                                                                              reading (errno=2 No such file or directory)
10:02:31 00000000 s     (main) waiting for local card init
10:02:31 559D09C7 h    (webif) webif: decompressed 177453 bytes back into 436236                                                                                                                                                              bytes
10:02:31 559D09C7 h    (webif) HTTP Server running. ip=0.0.0.0 port=8888
10:02:31 00000000 s     (main) init for all local cards done
10:02:31 00000000 s (emmcache) loading emmcache disabled since no reader is usin                                                                                                                                                             g it!
10:02:31 00000000 s (emmcache) loading emmstats disabled since no reader is usin                                                                                                                                                             g it!
 

Waarom deze wel output geeft op de console en 11398 niet, is mij al niet duidelijk (mist de config?), maar waarom deze niet loopt volgens de config uit /usr/local/etc volg ik niet. Dacht dat config uit die map standaard door OSCam werd gepakt? Of moet ik bij compileren nog iets doen hiervoor? Zie in SimpleBuild wel iets staan van 'Oscam config PATH', maar de gebruikte map is de Default en ook als ik die map hier invul, verandert dit de situatie niet. Wat doe ik nog fout?

 

Btw. Standaard wordt OSCam gestart middels 'oscam -b -r 2', maar dat gebruik ik nu even niet zodat ik kan zien wat er gebeurd (al geeft versie 11398 ook geen output dan, waarschijnlijk kan je dit beïnvloeden middels een parameter?).

aangepast door DBdrug
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...