Ga naar inhoud


Unicable op draaibare schotel


Hoogie

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik wil mijn Vu+ Ultimo 4k gaan uitrusten met een draaibare schotel (ik heb al DVB-C tuner in de Ultimo). Ik wil de FBC 8 tuner kaart gaan toevoegen in mijn receiver samen met een dual unicable LNB.

 

Mijn vraag is nu: Is een draaibare motor compatible met Unicable? Of is de motor (disecq 1.2?) helemaal transparant voor de Unicable signalen?

 

Dank voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het kan, maar volgens wat ik hier en daar lees is het niet makkelijk. Je kunt (ga ik binnenkort ook doen) een vaste schotel met Unicable

LNBs verbinden aan een DVB-S2 FBC tuner op positie B, en dan een twin DVB-S2 tuner op positie C gebruiken om een rotor aan te sturen.

 

Vgnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens wat ik hier kan instellen, ziet het er toch naar uit dat dit perfect mogelijk moet zijn (het type unicable lnb is lukraak gekozen als voorbeeld) 

Bij de andere tuners worden dan de andere unicable frequenties ingegeven.    

 

unicble-motor.jpg

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je kunt het instellen. Maar als je op tuner 1 een opname hebt lopen, gaat dan

de rotor wel of niet draaien als je iets wilt zien op een andere satelliet positie?

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties.

Ik mag hopen dat bij een lopende opname de schotel niet gaat draaien naar een andere positie.

Ik zal maar eens een satelliet boer een draaibare schotel laten installeren.

Nu nog even wachten tot VU+ komt met de FBC DVB-S2X tuner kaarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Hoogie:

Ik mag hopen dat bij een lopende opname de schotel niet gaat draaien naar een andere positie.

 

Als je de motorcontrole maar door één tuner laat doen, en opnames ook alleen door die tuner, dan zal het wel werken denk ik. Maar ik heb geen idee welke gevolgen dat verder heeft voor de menu-configuratie.

 

De unicable systematiek is bepaald niet bedoeld/gemaakt om met motors te werken.

Ik vermoed dat je dan voor verschillende satellietposities het slimst allemaal nep-diseqc 1.0 en 1.1 posities kunt instellen, om je zenderlijsten een beetje overzichtelijk te houden.

 

Ben benieuwd hoe het uiteindelijk zal werken voor je.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men hoeft toch geen  verschillende satellietposities in te geven, dat kan onder lnb 65 -66 - 67 (speciaal voor usals) op voorwaarde dat de schotel degelijk is afgesteld. 

Als Tuner A (de kapitein van het schip) de schotel aanstuurt, dan kan de rest van de fbc tuners ook alleen maar transponders aanvragen aan de unicable lnb op de satelliet gekozen door tuner A. Bij een opname via een van de fbc tuners zal het draaien wel geblokkeerd worden.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei mebo870:

Als Tuner A (de kapitein van het schip) de schotel aanstuurt, dan kan de rest van de fbc tuners ook alleen maar transponders aanvragen aan de unicable lnb op de satelliet gekozen door tuner A.

 

Okee, dat is dus allemaal softwarematig goed gestructureerd geprogrammeerd? Handig!

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...