Ga naar inhoud


zenders uit midden oosten ontvangen, oa syrie,dubai.


powersofts

Aanbevolen berichten

Bewoners bij mij in de straat willen graag hun 80cm offset schotel gaan gebruiken om naar 'zoveel als mogelijk' zenders te kijken uit syrie,dubai , arabische zenders.
Het moet dus een vaste schotelopstelling worden waarbij ze willen gaan kijken naar één satelliet.

Voor zover mijn kennis gaat zitten veel van hun favorieten op de badr 26oost en ook heel veel zenders fta op 7West/8West.

Mijn vrees is dat een 80cm offset veel te klein is voor uberhaupt ontvangst op deze satellieten.

Aan de andere kant zag ik dat op Badr4 BSS beam en de FSS beam wel een paar transponders heeft die met 80cm te vangen zouden zijn

 

Hoe is jullie ervaring, hoeveel cm is minimaal nodig voor de Badr's  en voor de 7West satellieten?

Ik wil mijn 'buren' graag helpen.

aangepast door powersofts
Link naar reactie
Delen op andere sites


min 1.20 m voor 7° west groter is beter 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook voor Badr4  26°E  minimum 1.20 m. Met mijn 90 cm geen regenreserve.

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de hotbird,13 oost, zitten er ook al aardig wat.

Badr4 absolute minimum is 1 meter.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog maar de vraag, of alle "buren " wel met een rotor kunnen omgaan.

3 uur geleden zei gerrithoogeveen:

waarom plaats je er geen rotor op? en een blad van 1,20 met ultra inverto black lnb, dan ben je in 1 keer klaar en heb je het maximaal mogelijk haalbare zenders

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei gerrithoogeveen:

hoe bedoel je? dat gaat allemaal automatisch , je kiest de satelliet op je ontvanger en hij draait er automatisch heen

 

Je mag en kan er niet van uitgaan , dat een rotor installeren voor iedereen vanzelfsprekend is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, natuurlijk  wel, maar dat is in mijn reactie totaal niet aan de orde.

Het gaat erom, dat het installeren van een rotor niet voor alle( beginnende ) forumleden wel zo vanzelfsprekend en eenvoudig is,  als men het doet voorkomen.

Trouwens............. wij gaan nu te veel off-topic en ik laat het hier danook bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...