Ga naar inhoud


Big bi schotel met inverto lnb


RicardoBelli

Aanbevolen berichten

Hallo forum leden.ik heb vandaag mijn multiconnect lnb van inverto vervangen voor de inverto black premium. Nu is mijn signaal kwaliteit omlaag gegaan in plaats van omhoog!!!!!! Later zag ik dat de feedhorn verder terug lag dan de andere inverto lnbs . Nu is mijn vraag kan dat daaraan liggen . Hij ligt minstens 1 centimeter terug  .ik heb nu de multiconnect maar teruggeplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo sprietje .de lnb heeft maar 1 aansluiting .een single lnb dus, anders was de kop te groot geweest omdat hij naast de 9 ° oost staat. De multiconnect is voor de hotbird . Wat ik wilde zeggen is dat de lnb een kortere hals heeft waardoor hij niet ver genoeg naar voren komt te staan richting de visio big bi schotel. Hij ligt dus 1 centimeter verder van de schotel af .

Ik had je hierover ook om advies gevraagd maar dat maakt niets uit, het is een hobby. Ik stuur de lnb retour .

Ik kan ook nog proberen om er een maximum single rod lnb in te zetten. Ik heb er hier nog 8 stuks van liggen. Dezen had ik er voor deze opstelling in zitten. Totdat ik op dit forum kwam en hier ben ik een stuk wijzer geworden waarvoor mijn dank Sprietje.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het over een miskoop heb dan heb ik het over mijn aankoop van inverto multiconnect lnb’s. Model 1 (met een punt) model 2 is niet veel beter.

Ooit gekocht met zo’n metalen plaat er achter. Wat een ramp.

Met droog weer werkelijk geweldige ontvangst. Ik was zo blij! Toen een miezer buitje: weg ontvangst.

Die dingen zijn goed voor plaatsen waar het nooit regent. Voor Nederland zijn ze waardeloos!

 

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt .heb deze lnb bij een satshop in Duitsland gekocht .ik ben er ook wel achter dat het met een regenbui over is met de ontvangst van de wat zwakere zenders. Ik heb nog 8 maximum single rod lnbs liggen . Misschien  als het droog is 1 van deze plaatsen . Maar voor de ontvangst van 13 ° &   9°  kan ik geen  2 black ultra's plaatsen .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even nagekeken en de ALPS vergeleken met de Inverto Black Premium single. Het focuspunt van een ALPS-lnb ligt inderdaad 16mm verder naar voren dan bij de Premium. Dat is een groot verschil en omdat beide lnb's een vrij korte hals hebben (30mm voor de ALPS en 28mm voor de Premium), kun je het focuspunt van de Premium dus helemaal niet op de juiste plaats krijgen.
Normaal is dit niet problematisch maar een Visiosat schotel is helemaal ontwikkeld voor het gebruik van ALPS-lnb's waarvan het focuspunt verder naar voren ligt dan bij de meeste andere lnb's.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...