Ga naar inhoud


Twee quad LNB's uitrichten


Pat71

Aanbevolen berichten

Hallo leden,

 

Ik heb ter vervanging van een oude set, een nieuwe aangeschaft, DurLine 80 cm met twee Quad LNB's en een multifeed houder.

Welke twee satellieten kan ik het beste nemen? (Astra en hotbird, 19,2 en 13 graden).

Inmiddels heb ik gezien dat de LNB's dan ongeveer 7 cm van elkaar moeten staan, echter ik kom er niet uit welke dan primair afgesteld moet worden en welke 'volgt'. 

Ook is me niet duidelijk of de LNB's dan ook verdraaid t.o.v. de schotel moeten worden gemonteerd.

Is het meten van de signaalsterkte op de LNB dan ook het beste op de HH uitgang van de LNB ?

 

Tips en trucks welkom, ik kom niet verder dan signaal van 1 satelliet...........

 

Grtz,

 

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden zei Pat71:

Ik heb ter vervanging van een oude set, een nieuwe aangeschaft, DurLine 80 cm met twee Quad LNB's en een multifeed houder.

 

Is het meten van de signaalsterkte op de LNB dan ook het beste op de HH uitgang van de LNB ?

 

Je hebt geen Quad maar Quattro LNBs, dus waarschijnlijk de verkeerde? Die moeten n.l. op een multi-switch aangesloten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er inderdaad naar uit dat je quattro-lnb's hebt.
Quattro-lnb's kun je alleen maar op een multiswitch aansluiten die gebruikt worden om veel satellietontvangers op aan te kunnen sluiten.
Quattro-lnb's zijn herkenbaar aan de aanduidingen bij de aansluitingen V/L, H/L, V/H en H/H met vaak gemarkeerd met de kleuren zwart, groen, rood en geel.
Deze lnb's kun je niet op een diseqc-switch aansluiten.
Wat is de bedoeling, aansluiten op een diseqc-switch of op een multiswitch?

 

Hoe breed en hoog is de schotel op de spiegel gemeten, dus zonder rand?
Kun je me ook maat "X" aangeven vanaf het midden van de lnb-klem tot op 40% van de hoogte van de schotel?

Om de afstanden van de lnb's, de skew en de schuinstand van de rail uit te kunnen rekenen, moet ik wel weten in de buurt van welke plaats de schotel staat.

 

aansluiting vision quattro-lnb.jpg

maat X die ik wil weten.PNG

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-9-2018 om 14:08 zei beeheap:

 

Je hebt geen Quad maar Quattro LNBs, dus waarschijnlijk de verkeerde? Die moeten n.l. op een multi-switch aangesloten worden.

 

Klopt Beeheap, ik gebruikte de verkeerde omschrijving, quatro LNB's, in ieder geval met 4 aansluitingen per LNB, in totaal dus 8 kabels naar een multiswitch gebracht. 

Multiswitch heeft 8 uitgangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-9-2018 om 16:37 zei Sprietje:

Het probleem met de bijbehorende rail is dat die niet schuin gezet kan worden.

Dura Line multifeed.jpg

 

Hallo Sprietje,

 

Jer conclusie aangaande de LNB's klopt, ze zijn ver volgens aangesloten op een multiswitch, dus geen Disecq.

 

De afstanden ga ik van de week even meten, zal ik je doorgeven.

Zoals je omschrijft kan de LNB rail inderdaad niet gekanteld worden, ook de schotel zelf niet. Ik las ergens dat je dan de LNB's onder een hoek moet zetten ?

Overigens is bovenstaande foto exact het materiaal wat ik aangeschaft heb. Zowel de rail als de LNB's. Schotel is 880- cm als ik me niet vergis, maar zoals gezegd ga ik de maten nog exact opmeten. 

 

Bedankt alvast !

 

Patrick

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...