Ga naar inhoud


Triax TD Multiblock of alternatief icm TDS88


dolphs

Aanbevolen berichten

Beste hobbyisten,

 

Ben mij aan het oriënteren wat er met het Triax Muliblock mogelijk is.

In de beschrijving staat dat je 4 lnbs 20grades kunt instellen op de rail …

Echter mijn hoop is eigenlijk dat 1W, 13E, 19,2E en 23,5E op deze rail kan worden ingesteld,

dus dat er nog een beetje "rek" in zit … … 

Vermoedelijk is dat jammer en is een alternatief beschikbaar i.c.m. een TDS88,

indien dat zo is dan hoor ik dan graag.

 

vriendelijke groet

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk, een Triax-rail is 33cm lang, een SAB-rail is langer.
Plaats je de rail op een Triax 64, dan staat de rail veel dichter bij de schotel, dan heb je een veel groter satellietbereik dan als je hem op een Triax 110 zet. Dan staat hij veel verder van de schotel en heb je maar 60% van het bereik t.o.v. de Triax 64.
Het is dus niet waar dat ze zomaar aan kunnen geven dat het bereik 20 graden is want dat is geheel afhankelijk van de schotelmaat.
Voor een Triax 88 is het bereik 26° satellietafstand.
Nu is het wel zo dat een Triax- schotel een gewone offsetschotel is en bij een groot satellietbereik signaal gaat verliezen op de buitenste satellieten.
Bij 20° is dat 1dB zoals je in de bijlage kunt zien.

 

Triax 88 A1,A2,A3, Hotb.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm interessante materie,

Dit zou dan wellicht een alternatief kunnen zijn voor een T90 met genoemde sats 1W, 13E, 19,2E en 23,5E te Boekarest als ik dat zo zie.

 

Transponders die gewenst zijn te 1W zouden allen een Effective Isotropic Radiated Power ( EIRP ) van >50 dBW ( lyngsat ) hebben.

Dit impliceert dat een 60cm schoteltje genoeg zou zijn; de andere kant, 23,5E, is niet veel anders zoals ik kan zien.

Dit is theorie, nu nog praktijk aangezien het toch wel 24,5°is en er dan toch wel wat verlies is.

 

Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

vr.gr

 

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

De MFTS4 is de SAB multirail.
Nou die past niet echt lekker in een Triax (zit te los). Bovendien komen met de SAB-rail de lnb's 19mm hoger te staan, ook niet ideaal voor je ontvangst.
Tel daar nog bij op dat de rail In Boekarest 14,3 graden schuin komt te staan waardoor de buitenste lnb's over en onder de schotel gaan kijken wat ook weer verlies geeft. Nee, dat is het nadeel als je een gewone multifocus schotel gaat gebruiken waarbij je de schotel zelf niet schuin kunt zetten. Ik denk dat je beter een echte multifocusschotel kunt nemen zodat je de gehele schotel schuin kunt zetten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...