Ga naar inhoud


oscam of cccam + ziggo abbo in vu+ ultimo


wouterdijkstra

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

even voorstellen

Ik ben nieuw hier en heb problemen met mijn abonnement werkend te krijgen in mijn vu+ ultimo.

voorheen gebruikte ik deze box voor schoteltelevisie maar nu met een dvb-c tuner krijg ik het allemaal niet naar behoren aan de praat.

Kan iemand mij hier misschien bij helpen.

Ik heb zowel oscam als cccam geprobeerd maar standaard heb ik alleen beeld op de fta kanalen van ziggo

Op de hd kanalen krijg ik behalve op 1,2 en 3 geen beeld

ik heb een oranje irdeto kaart van ziggo.

 

bvb dank

Wouter

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gewoon een kwestie van een correcte reader in OScam, of installatie van CCcam 2.3.0 (oude VU+ Ultimo) of 2.3.2 (VU+ Ultimo 4K)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Allen,

ik heb ook zelfde probleem maar ziggo en CCcam v2.3.0 met dreambox 7020hd met cabel tuner.

ik heb ook alleen in 1, 2, 3, zenders een beeld. ik heb ook recent een ziggo ci+module me oranje Ziggo card aangevraagd en natuurlijk met een abonnee van Ziggo. ik zat voorheen bij canaldigitaal. 

kunnen jullie mij helpen om mijn Dreambox werken te krijgen met een cccam ? ik heb ook OScam gedownload maar dat werkt ook niet., de card werkt in mij TV met ci module gewoon wel en alle zenders kan ik gewoon zien.

misschien heeft iemand een goede CCcam.cfg dat ik in mijn dreambox kan zetten?!!

alvast bedankt

aangepast door hamid
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je eens cccam 2.2.1 op je ontvanger zet en herstart

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je CCcam 2.3.0 installeert én een 0604 Ziggo kaart hebt dan werkt dat in principe direct. Heb je een uitgebreid pakket dan moet je wellicht de volgende regel toevoegen:

 

TRY ALL CHIDS /dev/sci0 (voor onderste slot) óf

TRY ALL CHIDS /dev/sci1 (voor bovenste slot)

 

Bij CCcam < 2.3.0 móet de boxkey en rsakey expliciet worden meegegeven in de CCcam.cfg. Voeg de regel CAMKEY=xxxxxxxx en CAMDATA=xxxxxxxxxxxxx in.

 

Hint: Zelfde als bij OScam boxkey= en rsakey= :)

 

Heb je een V7 kaart (0606) dan geef ik geen garantie wat betreft CCcam. Nooit in deze configuratie getest. Wél onder OScam en daar wijkt de config flink af t.o.v. de 0604...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Citaat

ik heb het zo al jaaaaren staan en het werkt al zo lang op 3 kaartjes geen idee hoe ik er aan kom 

heb ik er ooit eens in gezet en niets meer aan veranderd omdat ze allemaal werken..

nu ik jou post toevallig lees vraag ik me toch af of het klopt allemaal geen idee ??

 

# Interne Smartcard reader.
SCIDEVICES: 2
B: /dev/sci0 00
# TRY ALL CHIDS
# Externe Usb Smartcard reader.
SERIAL READER : /dev/ttyUSB0 smartreader+
SERIAL READER : /dev/ttyUSB1 smartreader+
SERIAL READER : /dev/ttyUSB2 smartreader+
#

 

 

Op 5-1-2019 om 00:19 zei Mimisiku:

Als je CCcam 2.3.0 installeert én een 0604 Ziggo kaart hebt dan werkt dat in principe direct. Heb je een uitgebreid pakket dan moet je wellicht de volgende regel toevoegen:

 

TRY ALL CHIDS /dev/sci0 (voor onderste slot) óf

TRY ALL CHIDS /dev/sci1 (voor bovenste slot)

 

Bij CCcam < 2.3.0 móet de boxkey en rsakey expliciet worden meegegeven in de CCcam.cfg. Voeg de regel CAMKEY=xxxxxxxx en CAMDATA=xxxxxxxxxxxxx in.

 

Hint: Zelfde als bij OScam boxkey= en rsakey= :)

 

Heb je een V7 kaart (0606) dan geef ik geen garantie wat betreft CCcam. Nooit in deze configuratie getest. Wél onder OScam en daar wijkt de config flink af t.o.v. de 0604...

ik heb het zo al jaaaaren staan en het werkt al zo lang op 3 kaartjes geen idee hoe ik er aan kom 

heb ik er ooit eens in gezet en niets meer aan veranderd omdat ze allemaal werken..

nu ik jou post toevallig lees vraag ik me toch af of het klopt allemaal geen idee ??

 

# Interne Smartcard reader.
SCIDEVICES: 2
B: /dev/sci0 00
# TRY ALL CHIDS
# Externe Usb Smartcard reader.
SERIAL READER : /dev/ttyUSB0 smartreader+
SERIAL READER : /dev/ttyUSB1 smartreader+
SERIAL READER : /dev/ttyUSB2 smartreader+
#

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...