Ga naar inhoud


Radiozenders Astra 3 niet kunnen vinden.


TR64Triple

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een probleem met het vinden van sommige radiozenders op de astra 23,5.

Het gaat om de transponders met een lage symbolrate. Bijvoorbeeld de transponder 11643 H DVBS2 8PSK SR:5500 FEC:3/4

 

Mijn installatie betreft een triax 64cm schotel met canal digitaal triple lnb en M7 Sat801 ontvanger. De schotel staat op 23,5 uitgericht met de klem om de 23,5 buis (middelste). De signaalkwaliteit zit op alle 3 de astra satellieten tussen de 83 en 87% gemeten op een m7 sat801 ontvanger.

 

Maar als ik deze gegevens bij transponder instellen invoer worden er geen zenders gevonden. Krijg geen foutmelding en de frequentie werkt met de hoge sr perfect.

 

Wie kan mij hier mee helpen?

aangepast door TR64Triple
Link naar reactie
Delen op andere sites


dus deze zenders doen het niet .. je vind ze niet 

https://nl.kingofsat.net/radio-23.5E.php

ik zal sebiet eens kijken 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Heb de informatie zowel op kingofsat als op lyngsat vergeleken en er staat allebei hetzelfde. Als ik ze invoer dan wordt er geen foutmelding gegeven maar kan ik ineens weer tv kijken en die zenders als eska en wawa etc die staan er dan niet tussen. Ook via een scan over de hele astra 3 vindt hij ze niet. Zenders met symbolrates van 22.000, 27.500, 29,000 en 29,900 worden probleemloos gevonden en alles goed te ontvangen. Moet echt heel hard regenen voordat de eerste zenders beginnen uit te vallen.😀

aangepast door TR64Triple
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb helaas geen andere ontvanger liggen. Kan iemand bevestigen dat ze met een canal digitaal duo of triple lnb te ontvangen zijn? En wat zal dan een goede betaalbare ontvanger zijn?, mijn budget is tot rond de 100 euro. Wil er dan ook een beetje de zenders van buiten de fastscan lijsten tussen die van de fastscan lijsten kunnen zetten, vooral de astra 2 zenders die door canal digitaal slecht worden bijgehouden. En niet dat nu wat met de sat801 gebeurd na elke scan alles weer door de war is☹. Werkt prima met de fastscanlijst, daarbuiten zijn de mogelijkheden beperkt.

aangepast door TR64Triple
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is opgelost. Ontvanger gereset en ook gescant op gecodeerd en daar zaten ze helaas gecodeerd bij. Stond niet op zowel kingofsat als lyngsat aangegeven dat ze gecodeerd zijn. Signaal van deze transponder is hier 85% kwaliteit.

 

Bedankt voor het meedenken allemaal😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi dat het terug werkt

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...