Ga naar inhoud


Vervangen DM800HDse


Martco

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb nu een Dreambox 800HDse die op openpli 4.0 draait en zou die willen vervangen door een 4k ontvanger.

Reden dat ik hem op de slaapkamer zet is dat ik update's niet meer krijg via de box zoals de zenderlijst te vernieuwen enzovoort .(schijnt dat er geen ondersteuning meer is).

Zoek wel een ontvanger die multistream kan ontvangen voor de franse zenders op 5 west.

Die ik kan benaderen met DCC om mss later de zenderlijsten aan te passen naar mijn eigen wensen (ga mij erin verdiepen nu dat ik toch wat meer tijd heb).

ontvanger moet ook cccam of oscam kunnen om met de dreambox te connecteren.

Opnemen doe ik 1 maal per week op BBC4 HD (top of the pops), ik heb een extrne hdd van 2tb , 2,5inch

Werk met diseqc 1.2 voor de positie's van de satteliet te bepalen.(H to H mount) en een universele lnb.

Wat raden jullie mij aan ??

Heb de VU+DUO 4k gezien maar is dat overkill??

Gr,Martco.

aangepast door Martco
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja ik zou kunnen updaten.

Maar dan zal ik terug allemaal die instellingen van de satpositie terug moeten insteken en daar steekt wel wat tijd in.

Ga dat wel proberen te doen als hij op de slaapkamer staat dan kan ik vanalles uitproberen he.

Ga toch een nieuwe kopen nu ik toch een tv heb met uhd / hdr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog steeds 1 tuner voldoende vind, is de VU+ Zero 4K een heel netjes alternatief. Wil je kijken en opnemen tegelijk moet je inderdaad naar een twin-tuner.

Een DM800se updaten is nauwelijks interessant. De box is al EOL en draait op 405 Mhz. Als hij nog prima werkt is hij natuurlijk best in te zetten als 2de ontvanger of reserve.

 

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja,ik ga em gebruiken als 2de ontvanger.DieVu+zero4k kan ik toch meerdere opnamen tegelijk doen met externe hdd aangesloten op de usb 3.0???.en wat met de lnb moet die vervangen worden , nu staat er gewoon een universele op?? En kan de ontvanger kan die multiestream aan op 5W voor de franse zenders of moet ik toch een duo 4k  kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga gewoon voor de Edison OS Mio 4K , prima E2 ontvanger.

Op Duitse sites kost die +/- 150 euro.

 

lees :

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU+ Zero 4K heeft 1 tuner. Dus óf kijken óf opnemen. Zelfde beperkingen als met de DM800se. De VU+ Zero 4K heeft een echte multistream tuner dus kijken op 5W gaat prima. Opnemen met externe HDD of NAS óf je koopt de PVR-kit erbij... Alleen dan komt de Solo 4K se wel dicht in de buurt.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku.

Ik heb gelezen in een ander topic over de VU+Zero 4K (Let er wel op dat de VU+Zero 4K een gefixeerde DVB-S2X tuner heeft. Geen fancy zaken als FCC of FBC aanwezig).

Wat bedoel je daar mee??

Gr,Martco

 

Ps sorry dat ik zo laat reageer (heb in ziekenhuis gelegen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een FBC tuner is een moderne versie van een 'single' tuner waar 8 tuners ingebouwd zitten. Zo heb je met 1 fysieke tuner(print) dus de beschikking over 8 tuners en dat is natuurlijk heel handig als je veel (tegelijkertijd) op wil nemen. De VU+ Zero 4K heeft dit natuurlijk NIET en geldt als een instapmodel. Buiten dat is het een razendsnelle box met véél geheugen. De tuner in de VU+ Zero 4K heeft een vaste tuner op de print en kan NIET worden vervangen voor een andere (lees duurdere). De VU+ Zero 4K is er maar in 2 'smaken', een DVB-S2X (dus MultiStream geschikt) en een DVB-C/T2 voor kabel en het nieuwe Digitenne. Ik heb beide. Één voor satelliet en 5 voor kabel (op de gastenverblijven en de slaapkamer). Ik gebruik VTi als standaard software op deze box en dat werkt prima... Mocht je overgaan tot aanschaf van deze box, kun je altijd hier hulp vragen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de LNB nog prima in orde is hoef je deze zeker niet te vervangen.. De uiteindelijke keus is aan jou natuurlijk. Persoonlijk vind ik het nog niet nodig om een 'dikke' 4K ontvanger aan te schaffen wegens het gebrek aan deugdelijke (voor mij interessante) zenders. Om te testen heb ik voor de beste 'goedkoopste' gekozen. Mocht 4K uitzending echt mainstream worden zijn we een aantal jaar verder en is er voor 4K STB's een flink scala aanwezig en de prijs net als nu de uitloop 2K ontvangers. Ik ben al senior en ga niet meer de hoofdprijs betalen puur voor de ontwikkeling en om mijn buurman jaloers te maken... Ik koop alleen electronica die direct volledig inzetbaar voor mij is...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...