Ga naar inhoud


Cardreader voor een satfinder?


Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af of er apparaatjes bestaan die kan bestempelen als een cardreader die tussen LNB en een satzoeker met scherm staat waardoor je de beelden om die zoeker kan zien. Dus van kanalen die door de kaard worden vrijgegeven.

Het is de bedoeling dat ik op een apparaat met monitor maar zonder cardreader dat toch zou kunnen realiseren.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er zijn bij mijn weten geen satzoekers die gecodeerde zenders kunnen decoderen.

Er zijn wel enkele satzoekers, die fta uitzendingen kunnen weergeven.

 

Er zijn wel kleine satelliet ontvangers waar je een kaart in kunt steken en een monitor op kunt aansluiten.

Bijvoorbeeld de V+ Zero en de Vu+ Zero 4K

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn toch satzoekers met smartcard.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als je dat zegt, zal het wel kloppen, misschien wil je die informatie met ons delen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer er achter te komen. Ik geloof dat ik het ooit eens had van een wokboer.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Deze satfinder heeft een kaartslot, maar nergens is duidelijk wat die cardreader doet of wat die ondersteunt.

Edision Multi-Finder DVB-S2/C/T2 CCTV

Omdat een satfinder een duidelijke functie heeft, namelijk het uitrichten van een antenne, en het kleine schermpje niet echt bedoeld is om een programma te volgen, zal een fabrikant niet veel moeite doen om decodering te implementeren.

 

Te meer, omdat er talloze systemen zijn, en voor bijvoorbeeld SECA  bijna geen vraag zal zijn.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad niet de bedoeling om te kijken via dat toestel hoor. Maar dan kan je bv kijken of net die zwakke maar gecodeerde zender toch goed te ontvangen is. En dat is de bedoeling.

Maar omdat ik een zoeker heb zonder kaardlezer en ik niet meteen een andere wou kopen zocht ik dus een soort voorschakelbaar device waar dan de kaart in kan.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of die te ontvangen is haal je uit de meetgegevens van die satfinder, wanneer die een acceptabele ber aangeeft moet elke satelliet ontvanger het gecodeerde programma, met de juiste smartcard,  kunnen weergeven.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei ceesv:

Of die te ontvangen is haal je uit de meetgegevens van die satfinder, wanneer die een acceptabele ber aangeeft moet elke satelliet ontvanger het gecodeerde programma, met de juiste smartcard,  kunnen weergeven.

 

 

Daar ben ik het mee eens, alleen ik wil graag zien dat ik bv op de zwakste zender aan het uitrichten ben op een zeker moment.

En vandaar dat het makkelijk zou zijn met de kaart in zo'n extra device (Daar ik zoals gezegd geen nieuwe wou kopen).

Ik ben nu wel verder, maar niet waar ik zijn wou. Dus mijn vraag blijft bestaat er zoiets als een kaartlezend ding dat gewoon in loop voor de meter kan worden geplaatst? Ooooooooooooooooooof is dat zelf te maken? Een kaartlezer op zich is niet moeilijk te vinden (misschien zelfs in mijn oude spullen van toen of een oude ontvanger)? Ik zie in deze tekst al een oplossing maar dat is niet de bedoeling (als het al zou werken) In de lijn van de LNB eerst een ontvanger met lezer en in loop de meter) dat zou teveel devices betekenen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tussen lnb en satmeter is slechts het mf signaal aanwezig, daar kan je geen reader tussen plaatsen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ceesv:

Tussen lnb en satmeter is slechts het mf signaal aanwezig, daar kan je geen reader tussen plaatsen.

Daar was ik al bang voor.

Maar toch bedankt om mee te gaan in mijn denken.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...