Jump to content

Denisdaf

Members
  • Content Count

    796
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Denisdaf

  • Rank
    Sat4all Freak
  • Birthday 04/16/1957

Aanvullende info

  • Geslacht
    Mannelijk
  • Locatie:
    Vlaams Brabant (België) Algarve (Portugal)
  • Interesses
    Vloeken mag, maar doe het tegen jezelf, niet naar anderen.

Recent Profile Visitors

68,335 profile views
  1. Ik vond deze ondertussen http://www.gerard35.nl/263731152 Iemand ervaring met deze ethode?
  2. Dus via pc en via netwerk? Is er ook een manier om dat bv met behulp van de RC te doen?
  3. VU+ Verschillende ontvangers. Open Pli er op. Ik wil graag de zenderlijst editten. Ttz, ik wil de zenders in de lijst een andere preselectie geven. Hoe doen we dat? Bedankt en hopelijk is iedereen verder ok.
  4. En welke gebruik ik dan het beste? Want er staan er tegenwoordig zoveel in de app store, Bossen en bomen verhaal.
  5. Ik ga zeker eerst de eerste oplossing proberen. Maar ook hier, alweer bedankt om dit met mij, maar ondertussen ook met vele anderen te delen. Ik heb hier wel een vraag bij. De mast staat vast op een plat dak. Dat wil ik uiteindelijk zo houden natuurlijk. Wat is de best manier om uit te vissen naar waar de kanteling dan moet gebeuren? Bv op welk tijdstip op welke dag (eentueel met behulp van schaduwspel) kan ik dat zien?
  6. Ik denk dat ik het verkeerde woord gebruikte. De manier waarop de schotel op de buis is vast gemaakt is enkele elevatief kantelbaar.
  7. Dat zal een moeilijke opgave zijn. Het geheel is zeker niet licht te noemen, en de pollarmount is er eentje die daar niet is op voorzien. Nu heb ik op het forum her al mooie zaken gezien om dat op te lossen, maar ik heb tegenwoordig nog minder aan werkmateriaal en machines ter beschikking dan vroeger wegens onze verhuis naar het zuiden. Ik wil ze ook niet meteen weer aankopen, wie weet als ik ooit eens iets tegen het lijf loopt dat dat toelaat en ik het voor een degelijke prijs kan aankopen. Wat hotbird betreft die zou er eigenlijk grotendeels bijzitten voor de ontvangst van BVN.
  8. Bedankt, ik hoop wel dat je verdergaat op de gegevens en niet op de foto want die is zeker niet goed horizontaal genomen hoor.
  9. Wat moet een mens hier nu op zeggen? Een bedankt is niet genoeg. Even zeggen kom eens lekker eten in Portugal gaat je weer meer kosten aan benzine dan aan wat je op kan aan eten. Het zal dus bij een bedankt blijven, is het dan wel een welgemeende. TOPKEREL.
  10. Bij deze de gemeten maten Sprietje.Hoogte van de wok is 1360 mm. Gevolg 60% vanaf bovenrand naar beneden is 1360 maal 60% is 816mm en de 40 vanaf onderste rand naar boven is 1360 maal 40% is 544mm. Dan heb ik vanaf dat denkbeeldige punt gemeten naar het midden van de LNB houder en die afstand bedraagt 825mm (82,5 cm). Hopelijk kan je hier wel een eind mee verder.
  11. Zou ik die T90 van mij dan toch een kans moeten geven hier in het zuiden? Ik ga straks even kijken om de maten die je nodig hebt te gaan opnemen. Sorry te vlug en te diagonaal gelezen. Ik dacht dat deze afb gewoon erbij stond zoals ik die reeds meerdere keren zag opduiken als het over deze materie ging. Nogmaals SORRY.
  12. Deze heb ik er 2 van, ooit gekocht om bij een maat een opstelling te maken. Ze zijn echt van te lichte kwaliteit om iets stevigs mee op te zetten. Ok denk ik dat ze niet steeds geschikt zijn omdat de rails waarop de houders zitten gewoon recht zijn, en dat dat normaal niet KAN kloppen tov de geostationaire baan waarop de satjes daarboven hun plaatsje hebben. Denkbeeldiglijn waarop de sats zitten, loopt mee met de aarde, als je dan een rechte lijn gaat maken met de LNB's kunnen die imo nooit de kromming van daarboven volgen. En een mm hier beneden fout zijn tal( veel keer tal) van mm daar boven hé. Voor een opstelling met meerdere LNB's, en dan zeker op een schotel die daar niet voor is ontworpen, denk ik dat je alle mogelijke draaiingen, kantelingen, (zowel links- rechts als voor-achter) moet kunnen maken, en dat samen met verschuiven, om daarboven wat te grabben. Meer nog, denk ik dat de markt niet echt groot genoeg is voor fabrikanten om een allround useable rail te maken die over verschillende regio's en op verschillende schotel zou kunnen werken. Als je ziet welk een verschil in graden Sprietje uitrekende voor mijn situatie, tov van de originele vraagsteller in deze tread, dan kan je je voorstellen dat een all range opzetrail niet zo all range zal zijn. Men zou al met kogelverbindingen moeten zijn die op hun beurt dan nog op een rail staan. En geloof me ik heb ooit een setje gehad op de vrachtwagen waarbij de schotel op een kogelverbinding stond, dat laat zich NIET makkelijk uitrichten. Maar toch bedankt voor je binnenkomen in deze.
  13. Hoy Sprietje, Bedankt. Ik grabbelde ooit de getekende hoek van 17° van dit forum dat jij er op plaatste, en dat te bedenken dat 33° haast het dubbele daarvan is, dat is inderdaad schuin, zeg maar zeer schuin. De uitleg die je geeft aangaande de plaatsing van de LNB's is als ik het goed heb rechts Astra 2 zo over Astra 3 naar Astra 1 en dan Hotbird als je van de shotel naar de LNB's kijkt. Nog eens merci.
  14. Voor zover mogelijk astra's 1,2,3 en hotbird.
×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy