Ga naar inhoud


Astra 3 Transponder scan stopt met uitlezen


Phoenixx

Aanbevolen berichten

Hoi Allen,

 

Vraagje over transponderscan Astra 3 die stopt met verwerken van de lijst tijdens het inscannen,

in lame db staat de frequentie niet in maar toch blijft het probleem zich voordoen.

 

Het gaat om een Dreambox 920 Hd met newenigma 2 oe 25 software.

 

Astra 3 scan transponder vastloper.jpeg

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites


Bekend probleem. De satellites.xml bevat transponders die niet (meer) bestaan of tijdelijk niet uitzenden. De scan stopt niet maar het inscannen gaat in een lus in de hoop toch signaal te vinden. Pas na een heeeeeeeeele lange timeout gaat hij verder.. /etc/enigma2/satellite.xml en /etc/tuxbox/satellite.xml wissen.

In je screenshot staat 30/3/4. Dat zou 30000 s 3/4 moeten zijn

 

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mimisiku,

 

Het sateliet xml wat in /etc/tuxbox/ komt te staan had ik verwijderd en in /etc/enigma/ stond geen satelite.xml maar wel een rood (fout in mc) 

bestand media.db en die heb ik ook verwijderd en de ontvanger opnieuw opgestart, maar wat er toen gebeurde ..

 

Helaas kon ik niet meer Astra 3 scannen omdat er geen satelieten in het menu meer stonden met manuel scan en blindscan was ook verdwenen.

Het sateliet vakje waar deze stonden in het scan menu was leeg en als ik erheen ging met de afstand bediening kreeg ik als dank een groen scherm

waardoor de dm 920 een fout melding gaf en steeds opnieuw opstartte. Ook heb ik buiten de schotel nagekeken maar dat klopte wel met signaal.

 

Hoe ik het heb opgelost is om in het satelite.xml bestand de frequentie aan te passen van 11798 naar 11797 Mhz terwijl de box handmatig wel op

die frequentie netjes uit scand en weg schrijft. Bestand opslaan en ftp naar de box op nieuw opstarten en scannen.. helaas weer hangt de scan op 

11797 symbole rate 30000 die er overgens wel goed instond maar de box geeft soms symbole rate 30 aan zodat het lijkt alsof dit fout is.

 

Wat ik toen heb gedaan is de hele transponder eruit gehaald in het satelite.xml bestand zodat deze frequentie word overgeslagen en toen heb ik

weer de box opnieuw opgestart en laten scannen en liep deze wel door, een van de hardnekkigste fouten die ik ben tegen gekomen, vermoedelijk

is er een fout in het grondstation van de satelieten, je zal maar op de camping zitten met zo`n probleem, trek er maar een middag voor uit ;)

 

 

Vastloopscan Astra 23 oost.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...