Ga naar inhoud


advies gevraagd ter uitbreiding van schotel 'park'


tommiedepommie

Aanbevolen berichten

Goededag allemaal,

 

ik zal mijn situatie in het kort even schetsen.

 

Het verhaal is begonnen met een oude 80cm schotel met een dual LNB voor 19.2 en 23.5 satelliet.

 

Die is vervangen voor een Triax 78cm met 4x Venton rocket QuadLNB. Helaas bij regenval, bleek het signaal niet sterk genoeg om toch ontvangst te hebben. Nu had ik zelf een regenkapje gemaakt maar die heeft de laatste hagelbui niet overleefd.

 

De oude 80cm hangt er overigens nog steeds en werkt ook.

 

Door een topic hier op sat4all, gaf Sprietje mij het advies om de Triax 78cm te vervangen voor een groter exemplaar, de 88cm en dan de Venton LNB’s te vervangen door Inverto black premium.

 

Uiteindelijk is van vervangen niets terecht gekomen maar heb de configuratie van Sprietje, er bij geplaatst.

 

Nu heb ik in de woonkamer een Samsung TV met één satellietaansluiting. (wordt nauwelijks gebruikt)

 

één Vu+ Uno 4K met dubbele satelliet aansluiting. (3 vd 88cm) (2de aansluiting voor opname op NAS)

 

kantoor, één aansluiting van de 78cm (voor test doeleinden)

 

slaapkamer, één aansluiting van de 78cm (Vu+ zero / X96 android tvbox)

 

slaapkamer 2 ook één aansluiting.

 

terras, één aansluiting van de 78cm

 

werkplaats, één van de 88 of 78 cm (is nog optioneel)

 

Ik heb in de woonkamer de Vu+ Uno 4K, Shield-TV en een laptop aan een 7.1 Sony receiver gekoppeld die max 1080p doorlaat, die de beelden via een splitter naar het tvscherm of naar de beamer stuurt. Kwalitatief goede audio gaat bij mij boven 4K beeld.

 

Doel:

 

1) in de woonkamer een stabiel goed beeld te hebben om zonder problemen TV te kijken.

 

2) het is ook een hobby geworden en probeer het maximale eruit te halen wat binnen mijn budget ligt.

 

 

Nu heb ik de volgende vragen :

 

1) wat is raadzaam, de 78cm schotel te vervangen door een gelijke set als de 88cm of

een betere (advies graag) aanschaffen en de huidige 88cm doorschuiven ?

 

2) ik heb de huidige schotels uitgericht met een meetlat en telefoon als gradenboog om de schuinte van de rail te stellen. Het resultaat mag er zijn maar is niet optimaal.

Zijn er apparaatjes die mij kunnen helpen bij het optimaal uitrichten van zo’n configuratie? Uiteraard ook afhankelijk van de prijs.

 

3) zou het niet mogelijk zijn om op één centrale plaats de satellietsignalen te ontvangen en deze via het lokale UTP netwerk naar eenvoudige ontvangertjes te sturen?

 

PS : het hele spul hangt in Frankrijk maar dat is, neem ik aan, alleen bij de installatie van belang.

 

Ik zie graag jullie adviezen tegemoet.

 

 

alvast heel hartelijk dank voor jullie medewerking.

 

 

groetjes tom

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb zelf kapje gemaakt van 1.5 mm dik transparante plexy.Overleeft zelfs storm.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over 3) dat is super eenvoudig met elke enigma2 box. Je hebt dan 1 master, de rest stel je in om signaal te streamen vanaf de master. Let wel op, de master heeft een beperkt aantal tuners, de UTP boxen gebruiken die. Zolang die dezelfde transponder gebruiken is er niets aan de hand, maar je kunt niet zomaar ongelimiteerd elke zender overal kijken ( lang verhaal en uitleg nodig)

 

Hoe het werkt;

- zorg dat alle boxen de zelfde kanalen lijst hebben.

Op de UTP box:

- in je tuner menu, schakel de tuner uit

- zoek de optie Enable Remote Fallback receiver (zit standaard in openATV)

- vul IP adres master in

 

Klaar 

 

 

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...