Ga naar inhoud


Vu+ streaming app voor AppleTV


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Op de slaapkamer gebruik ik al tijden een nVidiaShield Android mediaspeler. Staat Kodi op en werkt prima om de Vu+ zijn streams te bekijken.

 

Een tijdje terug heeft de Shield een update door mijn strot geramd en het apparaat werkt nog maar half. Komt erbij dat ik op de slaapkamer een 3D tv heb gezet en de Shield vindt 3D niet zo'n interessant medium meer.

We zullen daar dan ook maar dat lekkere fruit zetten, dat doet tenminste alles probleemloos wat ik graag heb, behalve Kodi.

 

Om to the point te komen: als ik zowel op de Apple tv als de iPhone/iPad de app vuplusTV installeer opent die, ik geef het ip-adres van mijn Duo2 in en de app crasht meteen.

Het gekke is dat het binnen Kodi tegenwoordig ook tijden duurt voor PVR is ingeladen en die durft ook crashen als ik door mijn opnames navigeer. Enkel Kodi op de Raspberry Pi met LiberElec werkt feilloos naar de Vu+ toe.

De Apple tv... Iemand een idee waarom die vuplusTV app kan crashen? Ik draai OpenAtv 6.1 dacht ik. Een versie van ergens in de vroege lente dit jaar. Streamingpoort staat standaard.

 

tnx

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik weet niet of dergelijke apps die jij gebruikt ook crashlogs achterlaten op het apparaat en dat het daarmee terug te vinden zou zijn wat er mankeert

maar ik weet wel dat de rechtenkwestie van bestanden die opgenomen zijn onder enigma2 / linux nog wel eens worden belemmert door oneigenlijke attributen van filesystems zoals Apple welke een puur EXT4 bestand vernaggelen en corrumperen

mijn eerste tip zou zijn je image op de VU+ DUO2 te updaten naar een met nieuwere kernel en samba versie ( Openatv 6.1 is al een oudje )

en dan eens per telnet kijken wat de rechten kwestie betreft van de bestanden

ls -lia

dus el es minus Lie A

werkt prima in DCC_E2 en dan zie je of root of een user rechten op de bestanden heeft

Canned Heat

JamiroQuai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd is de laatste weken/maanden een raar beestje in mijn leven. Ondanks ik die app heel graag werkend wil krijgen gaat het langzaam gaan wegens het vaak ontbreken van, jawel, tijd... Excuses dus voor het late antwoord.

 

Goed, omdat ik je volledig gelijk moet geven ivm de ouderdom van OATV 6.1 heb ik mijn boxje maar eens ge-upgrade naar 6.3. Helaas geen verbetering; de app blijft crashen.

Op een ander forum las ik dat OpenBlackHole het wel zou doen icm met de streaming app. Ik ben zo tevreden van OpenATV dat dit echt een allerlaatste optie is.

 

Het commando dat je me aanraadde spuwt een lijst uit waar ik niet genoeg kennis voor heb om dit te begrijpen. Ik heb even een printscreen van gemaakt...

 

1764415945_Schermafbeelding2019-09-21om20_45_08.png.6478d96999e823472aacc399d88ccb05.png

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat + en

Citaat

@

achter de attributen dat stoorde me in je ls-lia overzicht

daar heb ik even naar gezocht wat die tekens betekenen bij Apple OS

voor mij iets te lastig maar het lijkt wel met die rechten bepaalde bestanden te hebben

hier iets meer uitleg over een soortgelijk probleem

Canned Heat

JamiroQuai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het voor jou makkelijker als ik dezelfde commando's op een Windows pc telnet?

Heb nog wel een laptopje waar ik DCC op kan zetten en hetzelfde commando in kan geven.

 

Ik wist niet dat dergelijke output bij Apple zoveel anders was dan bij Windows. Je hebt me wel interessant leesvoer bezorgd, dit even off-topic.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het even in Windows gedaan middels Vu+ Control Centre. DCC stond niet meteen meer op de computer.

 

Met je laatste tip ben ik nog niet aan de slag gegaan. Wellicht hier al wat wijzer mee?

DCC2.JPG

DCC1.JPG

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar beste Ravemaus, je verwarde me wel een beetje met je eerste screenshot

 

je toont eerst een telnet commando van de Apple

en nu toon je er eentje van de VU+

dus er worden twee onafhankelijke machines getoond maar niet dezelfde share waar de streaming app op je Apple toegang tot heeft

Canned Heat

JamiroQuai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...