Ga naar inhoud


Blokkerig beeld HOTBIRD


Einstein69

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik hoop dat iemand van jullie mij verder kan helpen in dit mysterie....

 

Onze Poolse buurvrouw heeft een schotel gericht op Hotbird voor de ontvangst van Polsat. Schotel staat vrij op het platte dak van de aanbouw. Sinds 1,5 maand heeft zij echter een blokkerig/haperend beeld. Aanvankelijk dacht ik dat dit werd veroorzaakt doordat de schotel iets uit de richting zou zijn geraakt. Ik heb vervolgens mijn uiterste best gedaan haar schotel maximaal uit te richten. Haar ECHOSTAR satellietontvanger geeft door middel van twee boven elkaar liggende (groene) balken aan dat er 99%, respectievelijk 60% signaal aanwezig is. Tocht blijft de ontvangst van de (HD) zender haperen. Ik heb inmiddels, naast maximaal (op het oog/mbv sat.ontvanger) uitrichten van de schotel, een nieuwe LNB gemonteerd (oude LNB gaf overigens de zelfde signaalkwaliteit) en nieuwe kabel geïnstalleerd ( bleek geen effect te hebben op signaalkwaliteit). Daarnaast nog een poging gedaan om met mijn Pace CanalDigitaal HD ontvanger met ingeschoven Polsat card de beeldkwaliteit te bekijken (?oorzaak in de ECHOSTART sat.onvanger?) echter werden geen zenders door gegeven (wel 99% signaalsterkte) via mijn Pace CD ontvanger...... Dus eerlijk gezegd weet ik het niet meer.

 

Vraag mij af of de schotel nog zeer nauwkeurige (met speciale apparatuur) afgesteld moet worden? Hoop dat iemand van jullie het verlossende antwoord heeft voor mij (en mijn buurvrouw)

 

Groet Jasper

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Einstein69

 

Welkom op dit forum

 

Hoe groot is de schotel? Meet dit in de breedte zonder de rand van de schotel mee te meten.
Welk merk schotel is het?
Maak eens een foto van de lnb van opzij en van achteren genomen.
Weet je zeker dat er geen boom in de weg staat? Als het waait en het topje van de boom waait steeds heen en weer, kun je ook blokkerig beeld krijgen.
Belangrijk is de signaalkwaliteit, niet de signaalsterkte. 60% vind ik overigens niet zo'n geweldig signaal. Ik zie liever 70%.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel is een Triax 64cm. Er zit een nieuwe Inverto Black Premium Single 40mm LNB op en er staat echt niets binnen een afstand van 50mtr voor de schotel. Vind 60% signaal ook niet super maar begrijp het verschil tussen de balk 99% en 60% ook niet. Als ik in de gelegenheid ben zal ik eens een paar foto's maken van de situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...