Ga naar inhoud


Probleem met E_Channelizer


mebo870

Aanbevolen berichten

Ik heb hier E_Channelizer, premium versie 20.0.0.312.

Als ik een zenderlijst aanmaak, en vervolgens verstuur naar de VU Ultimo 4K, kan ik de zenderlijst wel oproepen, zoals is aangemaakt, doch eens ik een zender selecteer, dan crasht de VU.

Het maakt niet uit of ik die zenderlijst upload met E_Channelizer, Dreamset of Dreambox edit.

Het zit hem echt in de aanmaak van de zenderlijst (lame.db) aangezien al het andere maar tekst bestandjes zijn.  

Ik heb dat al aangemeld bij E_Channelizer, niet opgelost gekregen.

Ik haal wel mijn lame.db en de satellites.xml binnen van internet via dreamset, omdat ik scannen te lang duren vind, dat heeft voor mij altijd goed gewerkt.

Een lijstje aangemaakt in dreamset op die manier doet het wel, het bronbestand lijkt me OK.

Ben ik de enige die soortgelijk probleem ondervind met E_Channelizer, ik heb hier wel mariadb constant draaien.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hier OpenPLi 7.1 op de VU ultimo 4k en geen url's mee opgenomen

Je hebt daar een zenderlijst mee gestuurd en zoals verwacht werkte die probleemloos, opgestuurd naar de VU geen probleem mee, ook met E_Channelizer, alles OK.

Het zijn enkel de zenderlijsten die vanaf NUL aangemaakt worden met E_channelizer die de crash veroorzaken. De fout zit hem in ergens in de lamedb die aangemaakt wordt.

Daarnet uit de huidige zenderlijst lamedb gekopieerd naar de nieuwe zenderlijst waar ik mee gestart was, alles werkte vlekkeloos, uiteraard geen wijzigingen opgenomen.

Het rare is dat oudere gratis versies het wel goed doen.

Ik ga morgen eens proberen om de satellieten in te scannen via de VU, kijken of dat enig verschil zal uitmaken.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dreambox edit, 2 identieke, nieuw aangemaakte lijsten gaan vergelijken (alles van canal digitaal op 23.5)

De ene aangemaakt met dreambox edit, de andere met E_Channelizer.

Die vergelijking heeft een ander doel, namelijk gewijzigde parameters opsporen en doorvoeren.

Uren op internet gaan zoeken, programma talloze keren opnieuw geïnstalleerd, lijsten gemaakt met de Beta versie, de stand alone, allemaal veroorzaken ze een crash van de Vu.  

Ik ben lang niet de enige met dit probleem, en die enigma2_crash log’s, dat is chinees voor mij.

Backtrace:

/usr/bin/enigma2(_Z17handleFatalSignaliP9siginfo_tPv) [0x71594]

/lib/libc.so.6(__default_rt_sa_restorer) [0xB62313D0]

-------FATAL SIGNAL

Ik ga dat begraven, want ik begin lichtjes te flippen met die lijsten in verschillende testmappen.

In bijlage de bewuste lijst gemaakt met E_Channelizer.

Test canal digital E_Chanelizer.rar

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die crashmelding komt ook bij andere receivers voor en met andere images.

Dus een symptoom van een fout, meer kan ik ook niet erover schrijven.

 

Dus dat is een gevolg zijn van die foute Lamedb welke Echannelizer aanmaakt.

Dat kan een parserfout zijn van Echannelizer en zo iets kan ook in combinatie met Windows10 ontstaan.

zou je eens kunnen bekijken in de logboeken van Windows of daar een foutmelding staat van het Echannelizer programma.

 

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk zit windows er voor iets tussen, 6 maand terug had ik al iets soortgelijks op de andere Windows10 PC

Met de gedownloade hans settings, vreemd genoeg geen probleem.

Met een zenderlijst vanop de pc, was het telkens prijs, ook met dreamset en dreamboxedit ging de box nu opeens crashen.

Terwijl de originele VU software er al opgezet was en daarna open pli 7.2 (een keer of 5)

Gaan lezen en kwam uit bij een tip om de bootloader opnieuw te installeren.

Alles lijkt het nu te doen (hout vasthouden) E_Chanelizer ga ik niet meer testen, daarmee is de narigheid begonnen.

Alvast bedankt voor het mee denken.

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...