Ga naar inhoud


Hulp bij installatie draaibare channel master 1.2 offset schotel voor fta onvangst.


harmlok

Aanbevolen berichten

Gast patje7of9
Op 2-5-2020 om 16:16, harmlok zei:

Ik heb jaren terug enthusiast veel free to air feeds gevolgd. (in de hopper guide tijd) . 

 

Nu zijn er praktisch bijna geen FTA feeds, alle sportwedstrijden zijn gecodeerd in BISS en zenden nog eens uit in MPEG 4:2:2.

Alle grote sportevenementen zoals WK , EK voetbal, olympische spelen maken gebruik van de uitzendnorm NS3/NS4.

Geen enkele satelliet ontvanger voor de consumente markt kan deze uitzendnorm lezen of scannen.

Men begint ook meer gebruik te maken van glasvezel verbindingen voor feeds.

De enige FTA feeds die er nog zijn camera fix of wachtende personen die in de stoel zit.🤢

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Op 5-5-2020 om 19:45, harmlok zei:

Kan nu op zoek gaan naar een modernere ontvanger ...


Misschien (wellicht als extra) een TV met (ook) een DVB-S2 ontvanger?

Je plaatselijk supermarkt A ... heeft er vanaf zaterdag 23 mei as eentje in de aanbieding voor € 499.
Een ULTRA HD smart TV, met 65 inch iets groter dan je schotel. Weliswaar van het merk Medion. Ik heb hier het model van vorig jaar staan en we zijn tevreden over het beeld. Zat toen nog geen Amazon fire tv op. Wel al Netflix.

Wel vroeg opstaan zaterdag, want de meeste A... filialen krijgen niet veel exemplaren binnen.
Denk aan een auto waar hij meteen in kan.

Mag ik een link plaatsen naar de test van deze tv zoals die onlangs in Cumputerbild stond? https://www.computerbild.de/artikel/avf-Tests-Fernseher-Medion-X16508-Ultra-HD-Smart-TV-Aldi-24972041.html

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Prawo zei:

Je plaatselijk supermarkt A ... heeft er vanaf zaterdag 23 mei as eentje in de aanbieding voor € 499.
Een ULTRA HD smart TV, met 65 inch iets groter dan je schotel. Weliswaar van het merk Medion. Ik heb hier het model van vorig jaar staan en we zijn tevreden over het beeld. Zat toen nog geen Amazon fire tv op. Wel al Netflix.

 

Dat ziet er inderdaad super uit Prawo !! . Ik ben een behoorlijke hobbyist en en heb inmiddels tweedehands drie  dvb2 ontvangers (vergeleken met de lt8700 ontvangertjes) op de kop getikt.

eentje ervan de amiko 8855 heb ik inmiddels operationeel.  Je kunt hem gebruiken en dat is het dan ook.  Ik heb ook nog een VU zero en Gigablue X1 die op linux zouden draaien. Dat Lijkt me wel  een stuk aantrekkelijker zodat ik mss  eigen kanaallijsten vanaf de computer er in zou kunnen zetten. Daar weet ik allemaal nog niet veel van, maar met de leden van dit forum en internet moet ik een eind kunnen komen.  Als ik wat meer ervaring met deze ontvangertjes heb opgedaan , kan ik denk ik een betere keuze maken om uiteindelijk ook betere ontvanger/tv aan te schaffen. ( dat gaat vast wel gebeuren) maar bedankt voor je tip. Omdat er vergeleken met 7-8 jaar geleden wel enorm veel satellieten bijgekomen (en de SR8700 niet te repareren is zonder een nieuw voedings bordje) wil ik eerst zorgen dat ik een betere positioner organiseer. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n Medion TV lijkt me ook een geschikt scherm voor beeld dat je t.z.t. vanaf andere ontvangers binnen gaat krijgen.
Tot die tij sluit je hem gewoon vast aan op de kabel en/of DVB-T2 (Digitenne). Die laatste haal je daat in NIjmegen denk ik zo uit de lucht, ook Duitse zenders.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...