Ga naar inhoud


Wat is de oplossing voor een extra TV + Fox sport via zingt


Aanbevolen berichten

Hoi luitjes, 

 

Op dit moment weet ik zelf niet de juiste oplossing, maar hoop dat er toch iemand is die mij de goede richting in kan duwen.

Huidige situatie is:

Ziggo box en 2 CI+ modules. Zo hebben 3 tv's HDMI kwaliteit en op alle 3 ook Fox Sport (niet dat daar nu wat op te zien is maar goed).

 

Recht achter een tv (met ci+) module een gat geboord naar een andere ruimte waar nu ook een TV hangt. 

Met een derde CI+ module was ik er eigenlijk al klaar, maar omdat ziggo die niet wil sturen daar ik al 2 CI+ modules heb, moet ik zoeken naar een andere oplossing. 

 

Ik heb wel van Ziggo een digitaal TV kastje (humax) gekregen. Heb nu een kabel splitter bij de muur geplaatst met 1 kabel naar de tv (met CI+ module) en 1 kabel door de muur naar het nieuwe kastje. 
Deze opstelling werkt goed, alleen heeft het digitale kastje geen fox sport :(. 

 

De tv's hebben geen HDMI out, zodat ik de tv met CI+ module kan klonen naar de nieuwe tv, en me opties raken wat uitgedund. Via een UHF modulator is beeld kwaliteit gewoon te slecht en nieuwe draden trekken is onmogelijk.

 

Is er een kastje waar ik een Ziggo CI+ module kan klikken met bijvoorbeeld 2 HDMI uitgangen, zodat ik 1 HDMI door het geboorde gat trek en 1 Hdmi in de tv waar nu de CI+ module in zit? Zo ja welk kastje is dit. Dan hang ik het kastje achter de TV.

 
Of zijn  er andere opties. Ik keek ook naar google Chromecast om op de laatste tv ga maar te streamen met ziggo, maar dat vind ik nogal een gedoe en omdat we best een flinke WIFI bezetting hebben, is dit het ook niet.

 

Help :) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je Nagra CI+ Modules hebt is er geen mogelijkheid om nog een TV aan te sluiten omdat Ziggo i.d.d. geen extra module wil afgeven.

Mocht het om Irdeto kaarten gaan dan zijn er betere opties...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een niet te zien. Als de kaart uit de module geschoven wordt staat daar Nagravision of Irdeto op. Een Nagravision kaart kun je hobbymatig niets mee. Een Irdetokaart kan gewoon in een simpele Enigma2 Linux ontvanger. Een Irdetokaart kan dan als serverkaart fungeren naar een andere simpele Enigma2 ontvangen. Zo kun je gemakkelijk wel 5 TV's bedienen (wel allemaal met een simpel los kastje)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas Nagravision :(:(:(

 

Nu maar op het huisnummer direct naast dit nummer een extra compleet sport pakket aangevraagd met een CI+ module. 

Deze module hier in de tv stoppen en dan maar hopen dat het werkt. 

Kost wel 33 pleuro per maand..... 

 

Jongens bedankt voor het meedenken... Wanneer er ooit een samsung tv komt met Hdmi uit (video en geluid) dan kan ik 1 abbo stopzetten. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat gaat niet want de HDCP functie blokkeert dit. De content provider (in dit geval Ziggo) wil niet dat je 'opneemt'. De stream wordt geblokkeerd. Dit is ook de reden dat ze CI+ in het leven hebben geroepen. Totale controle over wat ZIJ vinden wat je mag... En dat is ALLEEN kijken, niet opnemen, en de reclame kun je NIET onderdrukken....

Het mág niet, maar ik kan me heel goed indenken dat mensen naar illegale oplossingen overstappen...

 

P.S.

Hoe wil je een abo afsluiten op een ander adres? Of bezit je dat pand ook? Puur een ander huisnummer invullen zullen ze niet instinken als die op een andere naam staat.. Of je moet gewoon een deal afspreken met een vriendelijke buur... Kan natuurlijk ook...

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku,

 

Pand ernaast is van dezelfde eigenaar als dit pand. En als die +33euro de oplossing is, dan moet het maar. 

Denk je dat het werkt om op bijvoorbeeld huisnummer 100 de CI+ module aan te vragen en deze bij de andere 3 op huisnummer 98 in de tv steekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar staat dat abo dan ook op zijn naam? Met een ander adres en andere naam zou nog kunnen lukken, maar dezelfde naam en bankrekening en alleen een ander adres zou niet mogen lukken. Of je moet ongelofelijk zwijn hebben dat de intake het over het hoofd ziet én de software die ze gebruiken niet al te slim is....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Mimisiku said:

Maar staat dat abo dan ook op zijn naam? Met een ander adres en andere naam zou nog kunnen lukken, maar dezelfde naam en bankrekening en alleen een ander adres zou niet mogen lukken. Of je moet ongelofelijk zwijn hebben dat de intake het over het hoofd ziet én de software die ze gebruiken niet al te slim is....

We hebben nu 2 verschillende bedrijven naast elkaar.

Bedrijf 1 op nummer 98 die één ziggo box heeft en 2 CI+ modules en kwa kanalen ziggo sport en fox sport

Bedrijf 2 op nummer 100 die nu alleen 1 ziggo box heeft met een basis pakket en geen CI+ modules.

 

Beide gaan van dezelfde bank rekening. Beide al jaren geleden aangesloten.

 

Nu dus op bedrijf 2 een extra module besteld (op nummer 100) en deze ga ik in een tv op 98 zetten. De CI+ module is inmiddels al opgestuurd. 

Wanneer dit goed blijft werken dan zal ik later wanneer er weer voetbal enzo is op nummer 100 ook fox sport en ziggo sport aanmelden.

 

 

55 minutes ago, HG5812 said:

Hallo.

Is het misschien mogelijk om op één van de tv's de Fox Sport app te installeren.

 

weet niet of het dan wel in sync loopt met de rest van de tv's. Moet niet zo zijn dan in ruimte 1 al wordt gejuicht terwijl pas 20 seconden later de rest aan de beurt is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...