Ga naar inhoud


Xtreme 8000 opnieuw installeren met canal digitaal


Ell

Aanbevolen berichten

Omdat mijn decoder (Xtreme et8000) regelmatig vastliep geüpdate van pli3 naar de laatste versie pli7. Wist echter niet dat ik een backup moest maken. Pli7 is goed geïnstalleerd, maar moet nu verder ingesteld worden. Kan iemand mij hierbij, op een eenvoudige manier op weg helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kan eenvoudig.... Maar eerst wat info.

Wat wil je kijken (welke provider)?, welke smartcard?

In principe is het installeren van OScam (softcam) voldoende.. Via de OScam WebIF de correcte reader kiezen.. Herstarten en klaar...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard begin je eerst met de diseqc instellingen. Welke schotelopstelling heb je ?  Draaibaar of vaste opstelling ? Welke satellieten kun je ontvangen ? En bij vaste opstelling, welke LNB is toegepast ( duo LNB ? ) of iets anders ?  Heb je meerdere LNB's, hoe zijn deze aangesloten op de diseqc switch ? 

 

Kortom meer info is belangrijk om jou te kunnen helpen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb een Xtreme et8000 decoder, een schotel van 90cm. en 2 lnb's ????   Heb een abonnement bij Canaldigitaal en zo'n insteek pasjes in de decoder. Deze heeft het steeds goed gedaan maar liep vaker vast en dan moest ik hem steeds uit en aan zetten om weer beeld te krijgen. Ik dacht dat hij geüpdate moest worden en heb dit gedaan, maar toen werkte hij niet meer.

Ik heb geüpdate naar opli-7.3  en toen ik weer opstartte begon een installatie wizard en voordat ik begreep wat er gebeurde was ik al twee stappen verder waardoor de taal ook niet goed ingesteld is. Ik zie nergens waar ik die wizard opnieuw kan starten om die taal in te stellen.

Inmiddels heb ik wel de twee poorten laten zoeken en Astra 1.   19,2 E.   en   Astra 3E.   25,5E  gekoppeld.

Vervolgens heb ik zenders laten zoeken op beide LNB ??  Meer dan 1100 zenders gevonden 

Ik heb gekeken bij softcam en willekeurig een Oscam of cccam gekozen.

Ik heb een heel aantal zenders en bij enkel heb ik beeld maar de Nederlandse zenders kan ik niet vinden.

Je geeft aan dat ik een reader moet kiezen, maar ik heb geen idee wat dat is, maar heb die naam wel gezien bij de setup. Ik heb ook het idee dat hij mijn kaart niet vindt verder zou ik ook graag de zender lijst van kanaal digitaal inlezen. (dat ik een leek ben hoef ik je inmiddels niet meer te vertellen neem ik aan)

Ik vroeg mij af of een fabrieks-reset een optie was?

aangepast door Ell
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je beeld op Tv Drenthe ?  Deze is namelijk ongecodeerd ( is dus zonder Canal digitaal kaart te bekijken ) en zit op astra 23,5 ( waarop ook de andere nederlandse zenders zich bevinden ).  En wat is op Tv Drenthe je ontvangst ?  ( SNR is te zien wanneer je naar TV Drenthe zapt )

Of staat TV Drenthe er niet tussen ?  Welke zenders heb je dan wel beeld op ?

 

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

In het verlengde van de lijfspreuk" door veel lezen en prutsen kom je er wel" het probleem opgelost. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de oorzaak was in feite dat mijn kaart er verkeerd om inzat. Daarom werd hij niet herkend en kon ik geen zenderlijst inladen. Na de kaart er omgekeerd in te hebben gestoken en de zenderlijst te hebben ingeladen werkte hij weer perfect.

Slotsom; weer van alles geleerd. 

Bedankt voor jullie aandacht en hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar....

En een héél klein sneertje :) waarom de kaart eruit halen als je gaat flashen? Die kan gewoon blijven zitten waar die zit...

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...