Ga naar inhoud


Dreambox 920 en EMP-Centauri S8/1PCP-W2 DiSEqC switch


digitaal kijker

Aanbevolen berichten

ik heb sinds de Dreambox 920 veel problemen met 2 keer de EMP-Centauri S8/1PCP-W2 DiSEqC switch

ontvangst dat soms wegvalt, de ene dag 100% ontvangst op bv E4 op de astra 28.2 oost, en de andere dag valt die veel te laag zodat de ontvangst gestoord is.

er staat niks in de weg voor ontvangst.

zouden deze Diseq niet goed kunnen werken met deze ontvanger????

zijn er nog die deze opstelling hebben met deze diseq?????

op het bijgeleverde blaadje van de diseq staat dit = 1/003225A   S8/1PCP-W2

 

voor wie kan helpen, alvast dank voor de uitsluiting van de diseq of ontvanger.

moet wel melden dat ik deze zeker al 7 jaar heb bijna 8 in januari.

 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik deze ook en geen enkel probleem met deze switch. Denk meer dat je het in de LNB moet gaan zoeken (scheur in de kap, DCO defect, kabel van LNB naar de switch-poort)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ik gebruik deze ook en geen enkel probleem met deze switch. Denk meer dat je het in de LNB moet gaan zoeken (scheur in de kap, DCO defect, kabel van LNB naar de switch-poort)

 

heb nog een LNB liggen dat ik onlangs heb gekocht om op de 23.5 te steken voor te testen of het daar aan ligt, 

dacht dat die Diseq na aantal jaar verslijten of minder goed werken dat dit het resultaat geeft.

kan het eens proberen met de andere LNB.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier 10 jaar oude DiseqC switches die nog gewoon werkten toen ik ze verving (van 4.1 naar 8.1). Altijd buiten gehangen in weer en wind. Heb er 1 gehad die 'stuk' ging. Bleek de 'out' connector door beweging van de print gebroken te zijn!! 

M.a.w. zijn bijna niet kapot te krijgen... Ze kunnen na jaren gebruik wel wat in demping inboeten, maar dat is alles. LNB's daarintegen gaan veel vaker stuk..

Scheur in de PVC kappen (zonnereflectie, hitte) en daaruit volgend waterschade/kortsluiting bij de eerste de beste regenbui.. DCO afwijking, H/V storing, 22kHz storing...

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb dit op de 8 lnb's dat in de T90 hangen dat probleem, dan denk ik eerder de diseq maar ga morgen eens proberen als het niet regent met de LNB te vervangen van 23.5.

moet soms even een paar minuten wachten en dan krijg ik beeld op de verschillende posities, bij de engelse op 28.2 heb ik direct beeld maar valt de ontvangst soms weg.

eerst eens proberen met nieuwe LNB en zien of dit de oplossing is en dan de rest bekijken op meest gebruikte posities voor te vervangen.

de lnb's zijn ook al zolang in gebruik zoals de diseq, ook een 8 tal jaar ongeveer.

voor de rest best tevreden dat ik er al zolang geniet van heb in feite.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...