Ga naar inhoud


Juiste aansluitingen voor gescheiden appartementen?


playingby

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

 

Ik ben nieuw op het forum en ook nieuw in de satelliet wereld.

Het idee tot dusver was om een multiswitch te gebruiken en dan twee draden aan te sluiten per kamer:

twee of vier naar de living, twee naar slaapkamer 1 en twee naar slaapkamer 2 en dat op drie verdiepen.

 

Ook heb ik gelezen dat je Digitale TV via kabel (in mijn geval Telenet) mee kunt combineren op de lijnen van de multiswitch.

 

Maar natuurlijk zou elk appartement zijn eigen Digitale TV lijn moeten hebben met aparte abonnementen (indien gewenst), en hier zit ik nu dus vast.

 

Het beste waar ik op kan komen is een multiswitch per verdiep, satelliet feeds doorschakelen naar elke volgende switch

en op elke multiswitch de specifieke TV lijn aan te sluiten?

 

Als dit niet klopt of er beter oplossingen zijn, laat maar iets weten.

 

Ik heb ook gelezen dat het digitale TV bereik in de toekomst zou uitgebreid worden van de 5-862Mhz range naar de 5-1700Mhz range.

Zou dit het dan niet onmogelijk maken om beiden nog op dezelfde lijn te zetten?

 

Alvast bedankt,

 

 

Bart

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste playingby


Welkom op dit forum.


Dat gaan dus 6 tot 8 kabels per verdieping worden. Is het niet beter om Unicable te nemen? Dan kun je met 1 coaxkabel toe. Belangrijk is dan wel te weten hoeveel verschillende satellieten je wilt ontvangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Unicable kun je vrij eenvoudig 2 of 4 satellieten ontvangen.
Probleem met de kabelfrequentie voor de toekomst tot 1700MHz is dat dit niet te combineren valt over één coaxkabel met satellietsignalen want die lopen van 950 MHz tot 2150MHz. Je moet dit dus gescheiden houden maar als je Unicable gebruikt, heb je voor de diverse aansluitingsplaatsen maar 1 kabel nodig dus hoef je naar elk aansluitpunt maar 2 kabels te leggen.
Verder zou ik in ieder geval ook naar elk aansluitpunt een netwerkkabel leggen want dat zal in de toekomst nog veel meer gebruikt worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja een gewone coaxkabel van goede kwaliteit met koperen middenader. Ik neem aan dat  het in nieuwbouw komt. Zorg dan dat je voor de coaxkabels geen flexibele elektriciteitsbuis neemt maar gladde 5/8 low friction buis crème en voor elke coax een aparte buis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...