Ga naar inhoud


Hiccups in opnames Gigablue Quad Plus


Gorefest

Aanbevolen berichten

Ik heb de laatste tijd best wat hiccups tijdens het afspelen van opnames. Ik kan niet echt vinden waar het aan ligt.

Als hij er eenmaal mee begint lijkt het steeds erger te worden, soms helpt een reboot van de ontvanger.

Soms freezed het beeld en springt hij gewoon minuten verder in de opname.

 

De hiccups zitten (meestal) niet in de opname zelf want als ik deze ergens anders afspeel of ditzelfde stukje nogmaals afspeel gaat het wel gewoon goed.

Ik gebruik Het PurE2 image.

De HDD heeft 70% vrij 

Iemand enig idee hoe dit te fixen?

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jij schrijft ‘ergens anders afspeel ...’. Wat bedoel jij daarmee?

Speel jij dezelfde opname dan af via een andere naar de in de GB gemounte box? Zo niet, probeer dát dan eens als dat mogelijk is.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, John van Dreumel zei:

Jij schrijft ‘ergens anders afspeel ...’. Wat bedoel jij daarmee?

Ik heb naast een Gigablue IP box ook een Chromecast 2020 met Google TV waarop een IP client draait.

Op beide apparaten speelt de opname zonder problemen af, het lijkt dus echt aan de "hoofd" ontvanger te liggen.

 

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-4-2021 om 10:27, Gorefest zei:

Ik ga eerst maar eens switchen naar een ander image.

Als dat niks oplost dan koop ik maar wat nieuws en ga waarschijnlijk switchen naar de Vu+ Duo 4k SE

Ik zou zelf eerst de conditie van de HDD nagaan, bijv. aansluiten op PC en met CrystalDiskInfo Portable controleren.

Het klinkt niet logisch bij een HDD probleem, dat opnames wel goed zijn en weergaven niet, maar de controle is waarschijnlijk een kleine moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb het gefikst.
Dank allen voor de tips n tricks.

 

Ik had eerst upgrade naar het nieuwe Pure2 image 6.5 echter na het terug zetten van de plugins startte hij niet meer op.
Gelukkig had ik een complete backup gemaakt van mijn 6.2 Image, die kon ik terug zetten en voilà alles werkt weer.

Alles werkt net iets soepeler en sneller lijkt het en tot nu toe ook geen hiccups meer gezien!

 

Ook de HDD had ik nog even gechecked door een snelle smart test uit te voeren -> alles OK.

aangepast door Gorefest

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...