Ga naar inhoud


Tuya Zigbee device wordt niet herkend door Conbee II (Raspberry Pi met Domoticz 20.2.)


Aanbevolen berichten

Onlangs een Pir bewegingssensor aangeschaft die met het Tuya Zigbee protocol werkt. Helaas herkende mijn Conbee II Zigbee gateway dit apparaat niet. Het aantal merken wat door de Conbee II ‘gezien’ wordt is zeer beperkt. Nu is mijn firmware van de Conbee II betrekkelijk oud waar mogelijk de reden in zit. Ik heb met een W10 systeem geprobeerd de laatste FW te flashen maar dat lukte, zo bleek later, niet. Ik nam vooralsnog aan dat ik het grootste bestand van deze twee moest flashen. http://deconz.dresden-elektronik.de/deconz-firmware/ Helaas gaf dat geen resultaat. Nog steeds dezelfde firmware in de Conbee II. 

Los van de wijze van flashen heb ik twee vragen.

  • Er is een GCF en een MD5 extensie. Iemand enig idee waarvoor beide dienen.
  • Áls ik de Conbee II heb kunnen flashen wordt dan de Tuya Zigbee bewegingssensor dan mogelijk wél herkend?

 

Daar gaat het mij namelijk om.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik waardeer het enorm dat jij mij zo hoog inschat, maar helaas is dat niet van toepassing. 🤭😉
Ik was al blij dat ik destijds de Raspi heb kunnen inrichten met Domoticz en daar vervolgens de Conbee 2 stick op kon installeren waardoor ik Zigbee kon gebruiken. Vandaag is het mij overigens wel gelukt om de Firmware van de Conbee 2 te upgraden naar de laatste versie maar dat bood v.w.b. het gebruik van de Tuya Zigbee Pir bewegingsmelder geen soelaas. Ik had gehoopt dat het met het upgraden gelukt zou zijn. Helaas bleek dat een misrekening van mij. Dus de vraag blijft nog open en alle hulp is welkom. De Phoscon applicatie ‘ziet’ de Pir nog steeds niet helaas.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...