Ga naar inhoud


Drive select aansluitingen van WD10EZEX


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Ik wil een extra harde schijf 1TB   in mijn pc stoppen...

Ik wil die als C drive configureren, maar ik zoek tevergeefs naar de layout van de jumpers en op web alleen prijzen info

Geen sticker met layout op de drive ????

De bestaande HDD van 500Gb wil ik als D drive instellen

Wie kan helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


gewoon in je PC stoppen ,formateren of een diskcopy doen van je C naar D .Dan computer herstarten via config en die als C drive instellen.Die heeft geen jumpers meer want is SATA 3

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De drive die erin zit is een WD5000 en daar staat op de sticker dat voor M/Slave  selectie geen jumper nodig is...

Ik wil de oude niet meer bootable Cdrv WD5000 als slave hebben en de nieuwe WD10EZ als C drive en zo ontbrekende files op de orig C te vervangen... (is die erfenis op XP) Ik heb xp op de nieuwe geinstalleerd maar die loopt maar 30dagen zonder aanmelden

Ik heb nog wel de oorspronkelijke aanmeldcode....

 

Als ik goed begrijp de nieuwe drive(1Tb) installeren, dan na afschakelen de oude ook aansluiten( die was oorspronkelijk C en D drive) en dan, wie wordt wie, en hoe beheren?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

beheren doe je in je opstartmenu van het moederbord.Als alles goed gaat kan je gewoon alles copieren wat je wil naar de nieuwe C en dan de oude drive formateren en als D benoemen.

Ps ik heb hier 2 drives van 1 TB die elkaars image zijn met max van 3 weken tussen.De opstart van het Mobo bepaalt wie boot en op de image zet ik gewoon een shortcut met groot uitroepteken.Weet ik dat de PC verkeerd is opgestart en ben max 3 weken data kwijt.Ze blijven dus allebei opstartbaar en nog nooit problemen gehad en niks kwijt geweest.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kzijn op de goeie weg, bedankt!

Nieuwe 1Tb als C drive en oude loopt als E(vuilbak),F(vroegere C windows boot partitie),G(programma's),H(data) partities....

Nu zoeken welke files op de de F partitie foutu zijn en die copieren van de Cdrive(nieuwe boot) en hopen dat ik zo de oude partitie aan het lopen krijg....

 

to be continued

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...