Ga naar inhoud


Op zoek naar een Tegelvoet.


RickBrouwer

Aanbevolen berichten

Goedendag Leden, 

Best een tijd geleden heb ik samen met jullie over Tegelvoeten gehad. 

Jullie hebben mij hierover goede adviezen gegeven. 

 

Het zit nou zo ik en mijn broertje willen 2 Tegelvoeten bestellen, ik voor mijn tuin en mijn broertje voor zijn balkon. Ik ben van plan om een Gibertini 150cm schotel of een 2e hands Laminas 180cm of een 2e hands ChannelMaster 180cm te kopen en mijn broertje die heeft een Gibertini 125cm schotel en een Gibertini 100cm schotel. 

 

Mijn vraag aan jullie is, welke Tegelvoet raden jullie ons aan?? Hoe hoog en dik moet de mast zijn?? Een 42 mm diamilimeter is de standaard, ik denk dat eentje van 60 mm diamilimeter wel voldoende is voor deze zware jongens! 

 

Mijn broertje wil zelfs 2 schotels op een Tegelvoet plaatsen ik weet niet of een Tegelvoet 2 zware schotels wel aankan.... 

 

Ik heb wat rondgekeken op internet en zag een KAT3030 (30cm bij 30cm) voorbij komen voor tussen 35 en 50 euro. Met een mast van 70cm en diamilimeter 42mm dik. + Je kan eventueel een langere buis bestellen die tot 120 cm gaat. Je kan natuurlijk ook een dikkere mast kiezen en het gaat tot 76mm met een maximale hoogte van 120 cm. 

 

Dan kwam ik ook de De Monteerbare versie tegen die kun je ieder moment demonteren! Wat is de verschil tussen deze twee eigenlijk? Of is er qua kwaliteit geen verschil?? Bij deze versie kun je een mast tot 2 meter bestellen en zelfs verlengbare masten bestellen en ook hier kan de dikte tot 76 mm gaan en de hoogte tot 2,25 meter (75+150 cm) gaan. 

 

En natuurlijk waren er meerdere versies te vinden, 60x40 50x50 etc.. 

 

Ook ben ik benieuwd hoeveel gewicht een Tegelvoet kan dragen! Vooral een Gibertini 150cm schotel weegt al gauw rond 30 kilo! En als mijn broertje 2 Gibertini schotels op zijn Tegelvoet wilt plaatsen heeft hij wel een sterke Tegelvoet nodig die veel meer gewicht aan kan of hij moet een Tegelvoet erbij bestellen maar dat beslisen we nadat ik je uitgebreide reacties heb gelezen! 

 

Beste Leden ik sta te popelen op jullie goede reacties hierover te kunnen lezen en ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen! 

 

Met vriendelijke groeten Rick Brouwer! 😊 😊 

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
6 uren geleden, RickBrouwer zei:

Het zit nou zo ik en mijn broertje willen 2 Tegelvoeten bestellen, ik voor mijn tuin en mijn broertje voor zijn balkon.

 

6 uren geleden, RickBrouwer zei:

En als mijn broertje 2 Gibertini schotels op zijn Tegelvoet wilt plaatsen heeft hij wel een sterke Tegelvoet nodig die veel meer gewicht aan kan

Eh, dat balkon, kan dat wel dat extra gewicht aan,

 

6 uren geleden, RickBrouwer zei:

broertje die heeft een Gibertini 125cm schotel en een Gibertini 100cm schotel. 

 

6 uren geleden, RickBrouwer zei:

Mijn broertje wil zelfs 2 schotels op een Tegelvoet plaatsen ik weet niet of een Tegelvoet 2 zware schotels wel aankan.... 

Een schotel van 125 cm met daarboven een schotel van 100 cm betekent een masthoogte van tenminste 200 cm en een geschat gewicht van 50 kg.

Voeg daar nog eens ten minste 200 kg aan tegels aan toe en je hebt een bodem druk van 250 kg binnen een vierkante meter, en dat is zonder een wind moment.Of die 200 kg tegels genoeg is hangt ook nog eens af van de windzone van de opstel plaats en de hoogte van het balkon.

Gezien de winddruk van een antenne van 162 kg verwacht ik, dat wanneer je gaat rekenen je nog veel meer tegel gewicht op die mastvoet moet plaatsen om hem op zijn plaats te houden.

De mast diameter dient minimaal 60 mm. te zijn, maar ik zou voor 100 mm. gaan.

Bedenk dat de openingshoek van een grote schotel 1,32 Graden is, de minste beweging betekent signaal verlies.

Op welke satellieten wil je die schotels uitrichten?

 

Een tegelvoet is niet bedoeld om 2 grote schotels te plaatsen.

 

Hier een link over de te verwachten windlast.

https://wiki.schwaiger24.de/sat/offset-antenne/windlastberechnung.html

 

Mastbeugel Gilbertini 125:  Mast clamp (mm)55 - 100

Windlast Gilbertini 125: 

Wind-load @ 120 km/h (kg) 162
  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...