Ga naar inhoud


instelling VU+ solo


ramp2

Aanbevolen berichten

Ik heb een  Travel - Vision R6 Duo geinstaleerd, en wil hem gebruiken  met gebruik van een VU+solo 4K, maar ik kom er niet uit, hoe ik die VU+solo 4K moet instellen.

Kan iemand mij daarmee helpen of vertellen hoe het moet.

aangepast door ramp2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij een R6 duo richt je de schotel uit op Astra 19.2.

Daarmee heb je tevens ontvangst op Astra 23.5. Echter moet de ontvanger wel ingesteld worden dat ook tegelijkertijd de Astra 23.5 satelliet ontvangen wordt.

Dit doe je, afhankelijk van de software (ik werk meestal met OpenPLi) heel simpel.

1. Richt je schotel uit op Astra 19.2.

2. Druk nu op menu - instellingen ok - zenders zoeken en tuners ok - tunerconfiguratie 

3. Kies de in te stellen tuner. Tuner A. en kies voor tunerinstellingen en zet deze zoals hieronder.
4. Let op, staat standaard op automatisch. Je kunt proberen om op ok te drukken als deze op automatisch staat. Ik ga ervan uit dat nu de juiste DISEqC instelling gekozen wordt. Als dat is zoals op het plaatje sla je dit op.

5. Ga nu naar Tuner 2 en kies hier voor doorgelust naar tuner A.

6. De andere FBC tuners hoef je niets aan te doen.

 

Zo zou het moeten werken. Ik heb zelf geen R6 duo en mijn Solo 4K is nu niet aangesloten maar ik denk dat het zo werkt.

 

 

E5A0BB8C-488A-48F6-BB91-4DF9D0DD7A12.jpeg

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet vergeten dat er nog altijd de locatie is waar de schotel opgesteld staat, of de Astra 23.5 met de Travel - Vision R6 Duo dan perfect gaat ontvangen worden? Ver naar het zuiden op, zal dat al niet meer het geval zijn.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...