Ga naar inhoud


ontvangst met multytenne Quattro


SIMBAke

Aanbevolen berichten

al vele jaren heb ik een multytenne quattro maar de laatste tijd heb ik toch veel freezes op mijn gigablue quad , waarmee ik stream naar een android boxje in een andere kamer , daarmee heb ik nog meer freezes natuurlijk 

de vraag is moet ik iets vernieuwen ; schotel , ontvanger , android boxje ? en moet ik eigenlijk wel iets vernieuwen ?

dank bij voorbaat

 

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat is een Multytenne Quattro?  Nog nooit van gehoord.

Ik heb zelf al sinds de introductie van de Multutenne twin deze schotel en heb geen enkel probleem met deze schotel maar dan moet hij wel 100% (liefst 120%) goed uitgericht zijn en voorzien zijn van een regenkapje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja nu heet die zo blijkbaar , maar vroeger twin geloof ik , in ieder geval voor 4 sats

maar ik krijg die niet 100 % uitgericht 

een zonnige dag als vandaag geen probleem blijkbaar , maar als het iets slechter word beginnen de freezes

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Sint-Niklaas zou de Multytenne QuattroSat eigenlijk 5,4 graden scheef moeten staan.

Belangrijk is echter ook een regenkapje om er voor te zorgen dat er op de voorzijde van de kop geen regendruppels komen.

Neem hiervoor een plastic vel van bijv. een gezichtsbeschermingsmasker tegen corona. Laat dit niet te ver uitsteken. In het midden (maat B ) 7cm, aan de zijkant (maat A) 4cm want ander moeten de signalen van de schotel eerst ook al door het natte regenkapje om bij de kop te komen.

Verder is het belangrijk dat de schotel en de kop goed schoon zijn en dus ook vrij van alg.

En als de Astra 23,5 problemen blijft geven, moet je de schotel optimaal uitrichten op de Astra 23,5 en niet op de Astra 19,2.

Multytenne 4 graden schuin.png

Multytenne met regenkapje 1.JPG

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de lnb's vervangen hebt, is het maar de vraag of je de nieuwe lnb's wel goed gemonteerd hebt want dat past natuurlijk 1 op 1.

Ik heb nog steeds de originele lnb's want ze doen het nog prima na 16 jaar.

Heb je een foto van de nieuwe lnb's in de kop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het eens opgemeten , ik had blijkbaar teveel schuinte nl 6,6 graden , even wat staalkabel gespannen en is al direct veel beter , vanavond nog wat verder doen

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet nog toen ik die LNB"s vernieuwd had , was ik blijkbaar verkeerd geweest op de diseq switch , die zit nu verkeerd aangesloten maar werkt wel , toen heb ik het maar zo gelaten :)

maar dat kan ook al conflicten geven mss ?

IMG_20210531_212704.jpeg

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Planeta HD zit op diverse satellieten maar niet op de Hotbird 13e, wel op 16e.
Jij bedoeld denk ik Planete + op de Hotbird.
Een moeilijke transponder op de Hotbird is 11585V met o.a. de zenders CCTV 4 Europe en CGTN. Die ontvang ik met mijn Multytenne met een kwaliteit van 92%. Maar eigenlijk moet je de schotel afstellen op de Astra 23,5.
Een zwakke transponder daarvan is 11914H met o.a de zender RTS Svet. Die zit op positie 247 van de Canal Digitaal zenderlijst en op positie 343 van de TV Vlaanderen zenderlijst.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...