Ga naar inhoud


Een source krijg ik niet aan de praat in mijn set up met de Integral II


hcfreak

Aanbevolen berichten

Neem me aub niet kwalijk, dit topic hoort hier niet maar ik weet niet waar wel. En....omdat ik hier nog niet lang geleden de experts getroffen heb die hier alles vanaf weten en mij in 1 klap verder kunnen helpen. Old Satterhand met name heeft mij stap voor stap ingewijd in de Integral II en dat werkt als een zonnetje (geen HDCP problems meer en nog veel meer nuttige opbrengsten).

 

Mijn probleem is simpel: In mijn setup (de Integral II ((als scaler en splitter)) tussen mijn Denon A-110 en monitor (t.b.v. downscaling omdat deze geen 4k aan kan) EN  mijn JVC projector die wel 4k aankan (4k e-shift).

Als ik alles aan heb en mijn Pana 9004 UHD player aanzet zie ik dat de Integral wakker wordt, de info van de Pana komt als source gegevens via/van de Integral op het scherm en het schermt gaat de disc afspelen. Idem een andere source. Maar.....mijn Philips Fidelio Blu ray speler heeft kuren gekregen (daarvoor geen probleem, heb ook niets veranderd bij mijn weten). De Integral wordt niet wakker (de leds van het wonder apparaat lichten niet op) en er verschijnt geen source info (noch via de Denon noch via de Integral) op mijn monitor display. De Fidelio werkt probleemloos als ik het apparaat (waar ik een beetje aan gehecht ben, anders zou men zeggen je hebt toch een UHD player! En soms is het prettig om een andere schijf alvast in een tweede afspeler op te starten) direct op de monitor aansluit!!

 

Nogmaals excuus voor deze topic vervuiling, als de experts mijn vraag gevonden hebben kan de tread ook snel weer gesloten worden (of de moderator verplaatst het topic!) dank bij voorbaat, hcfreak

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo hcfreak, dat is lang geleden. Ik ben blij te lezen dat het goed gaat met de HDFury Integral.

Gek probleem met die Philips. De Denon herkent het signaal van de Philips niet, althans als je die aansluit op 1 van de ingangen.

Ik zou het volgende uitproberen:

  1. Sluit de Philips (tijdelijk) aan op de Aux 1 ingang (die op de front aansluiting).
  2. Sluit de Philips eens aan op de 2e ingang van de integral.

Laat hier weten wat je bevindingen zijn.

Check ook of de Philips soms op UHD upscaling is ingesteld. Dat zou ik je altijd afraden om te gebruiken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Steun en toeverlaat, goed om van je te horen. Ik heb echter 1 blunder gemaakt en was vergeten te melden dat ik wel degelijk iets verander had. Ik heb mijn Fidelio vervangen door een ander exemplaar (daarna is het communicatie probleem ook begonnen) Mijn oude Fidelio BDP  9700/12 heb ik in 2014 gekocht en weer in gebruik genomen omdat de andere kapot ging. Ik voeg toe 2 plaatsjes je ziet op de GUI dat mijn Pana wel herkend wordt en mijn Fidelio niet.

 

Ik had al op AUX 1 (front ingang) geprobeerd (dus wel in de keten met de Integral II) maar ook geen herkenning. Ik ga morgen checken of ik de upscaling heb uitgezet. Je bent er weer razend snel bij het ik zeggen, wel een opluchting voor mij (ik ben wel natuurlijk ook razend snel bij om te kijken of er een reactie is)

Tot zover al erg bedankt, als je het goed vindt ga ik nu ff voetbal kijken😀 Ik kan natuurlijk ook even checken of de Denon de Philips speler herkend zonder de Integral ertussen (kwestie van een paar HDMI kabels even verwisselen) Ga ik ook morgen doen en dan meld ik me weer!

IMG_2442.jpeg

Schermafbeelding 2021-11-13 om 20.45.00.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Old Satterhand zei:

Sluit de Philips eens aan op de 2e ingang van de integral.

 

Deze test mis ik nog! Je kunt de ingangen omschakelen met het linkse knopje op de Integral of in de GUI, linksboven bij 'Active Input'.

 

Voor zover ik nu kan bedenken is er mogelijk een probleem met de gebruikte framerate.

25p en 30p zijn wel bestaande framerates, maar worden vaak niet ondersteund in de EDID. En 24p wordt bv niet ondersteund door je TV.

Door de Philips direct aan te sluiten aan de Integral is te zien welke framerate de Philips gebruikt.

 

Ook is een DDC (I2C)  communicatie probleem niet uit te sluiten, omdat dit probleem speelt tussen 2 apparaten van verschillende generaties.

 

Fragment uit je Edid van de LCD tv. Het is een beschrijving van alle ondersteunde formaten.

CE video identifiers (VICs) - timing/formats supported
     640 x  480p at  60Hz - Default (4:3, 1:1)
     720 x  480p at  60Hz - EDTV (4:3, 8:9)
     720 x  480p at  60Hz - EDTV (16:9, 32:27)
    1280 x  720p at  60Hz - HDTV (16:9, 1:1)
    1920 x 1080i at  60Hz - HDTV (16:9, 1:1)
     720 x  480i at  60Hz - Doublescan (4:3, 8:9)
     720 x  480i at  60Hz - Doublescan (16:9, 32:27)
    1920 x 1080p at  60Hz - HDTV (16:9, 1:1)
     720 x  576p at  50Hz - EDTV (4:3, 16:15)
     720 x  576p at  50Hz - EDTV (16:9, 64:45)
    1280 x  720p at  50Hz - HDTV (16:9, 1:1)
    1920 x 1080i at  50Hz - HDTV (16:9, 1:1)
     720 x  576i at  50Hz - Doublescan (4:3, 16:15)
     720 x  576i at  50Hz - Doublescan (16:9, 64:45)
    1920 x 1080p at  50Hz - HDTV (16:9, 1:1)
    NB: NTSC refresh rate = (Hz*1000)/1001

 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Old Satterhand,

 

dat ga ik vanmiddag even proberen omdat ik dat wel interessant vind en iets wil leren MAAR jouw eerste tip was al raak.

 

Ik heb de Fidelio -->Instellingen--> Video HDMI die stond op automatisch omgezet naar 1080p en alles werkt!!😇

 

(was ik zelf nooit opgekomen)

 

Ga het nog een keer testen en laat je ook weten wat er uit deze test komt (ook omdat ik dit ook wil beheersen). 

 

super bedankt (was al bang dat ik afscheid moest nemen van deze speler die wel kuren had maar er toch mooi eruit ziet, supergoed gebouwd is en indertijd lovende reviews had)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hierbij de test die je voorstelde. Ik heb de Fidelio direct op de Integral aangesloten (ipv de kabel van de Denon) .

Opmerkelijk: ik wou ook  even testen wat de Integral GUI zou aangeven als ik de Fidelio weer op automatisch zet (de HDMI resolutie)(waar  dus het probleem zat!)

Maar in deze set up lukt dat niet. Het scherm gaat op zwart (toont een fractie va een seconde boven in het scherm 1080/24 Hz) en komt terug op de nieuwe instelling 1080P. Op deze manier aangesloten is de Integral te slim om deze instelling (dwz "automatisch")  toe te staan ? 

opname 1.jpeg

opname 2.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het is opgelost.

De Philips krijgt kennelijk van de Denon een corrupte EDID aangeboden en stuurt een net zo corrupt videosignaal.

Dat komt omdat de DENON die EDID (die van de Integral is gelezen) moet modificeren om er de juiste audio informatie aan toe te voegen.

Doordat de ruimte in de EDID (het extended deel) beperkt is, zal er iets moeten wijken. En daar gaat het mis.

Als je de Philips op de Integral aansluit gaat het goed. De Integral dwingt de Philips om een videosignaal af te leveren dat kan worden verwerkt.

 

Heb ik nog een vraag aan jou:

Wat gebeurt er als de blu-ray speler een 24p signaal stuurt, zoals in je eerste plaatje.

Geeft de LCD TV dat wel correct weer?

Dat vraag ik omdat er in de EDID van de LCD geen info staat voor 24p.

Die 24p is toegestaan doordat de EDID van de Integral eigenlijk die van de projector is en die heeft wel 24p ondersteuning.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de eerste plaats bedankt voor de hulp. Jouw uitleg begrijp ik min of meer. Het is ook precies wat ik schreef namelijk dat de Integral zo slim is dat hij "het verkeerde signaal" (wat hij ontvangt bij de instelling "automatisch") niet accepteert en de instelling van de Fidelio afwijst als het ware (en de instelling automatisch in de Fidelio gewijzigd wordt) .

Het is altijd moeilijk om heel duidelijk op te schrijven wat er gebeurt.

T.a.v. jouw vraag: voor zover ik het begrepen heb (wat ik zie gebeuren) is dat de 24 framerate niet compatibel is (hetgeen ook klopt met wat je schrijft).

Ik krijg geen beeld probeerde ik duidelijk te maken op mijn monitor maar zie alleen heel kort 180/24 op het scherm voorbij komen (rechtsboven) .

 

Zeg jij nou dat ik bij de instelling "automatisch" wel beeld van mijn JVC zou moeten zien. Het is niet interessant want ik heb altijd de monitor aan, maar kan het nog wel testen. Dat hoor ik eventueel nog wel.

 

Als het nog nodig is ga ik het nog wel een keer testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blu-ray spelers gebruiken normaal gesproken 24p bij het afspelen van een film.

Een alternatief voor als de monitor dat niet ondersteunt is 60p.

60p wordt ook vaak gebruikt tijdens de weergave van het menu.

Dus als een van je blu-ray spelers inderdaad op 24p overschakelt, zou je wel beeld hebben op de projector maar niet op de TV.

Tenzij de TV toch 24p ondersteunt natuurlijk. Het komt vaak voor dat de EDID niet klopt.

 

3 uren geleden, hcfreak zei:

Zeg jij nou dat ik bij de instelling "automatisch" wel beeld van mijn JVC zou moeten zien...

Neen, er is helemaal geen signaal via de Denon, dus ook geen signaal voor de projector.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik moeten weten (24 p als signaal van Blu ray spelers)

alles is me duidelijk. De volgende keer zal ik voor het leer en onthou effect nog even proberen en bevestigd zien dat de monitor geen beeld geeft (bij de instelling automatisch HDMI out van de Fidelio) en de JVC wel. Nogmaals dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...