Ga naar inhoud

nieuwe hardware geplaatst.

Mathjanssen
 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag een nieuw moederbord geplaatst.(Gygabyte Z390 UD V2).  Hierop een (Intel I7-9700K) processor geinstaleerd. Daarop weer een (Thermaltake Riing Silent 12) geinstaleerd.   

Alles is aangesloten de deinterne fans draaien als de pc aan staat.  Alleen van de Thermaltake draait de fan niet.

Mijn vraag, deze koeler heeft een kabel die ik op de cpu-fan aansluiting op het moederbord prik,  daarnaast heeft deze koeler nog een kabel die op de mainbord sync aansluiting aangesloten zou moeten worden. Deze aansluiting zit niet op bovengenoemd moederbord.  Als ik zo zoek en lees is dit voor bepaalde verlichting te sturen. Dus neem ik aan dat de koelerfan niet met deze kabel aangesloten hoeft te worden.

Of moet het functioneren van de koelerfan in de Bios worden ingesteld?

Kan iets doorbranden als ik de pc nu in deze staat aanzet?

Hulp zou fijn zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

Het is wel handig dat de ventilator van je CPU koeler draait. Zonder ventilator heb je een passieve koeling en wordt je processor veel te heet. Zeker een overklokbare processor. Die gaat dan heel langzaam lopen of schakelt zichzelf uit.

Weet je zeker dat je de 4-pin aansluiting goed op het moederbord hebt zitten?

Kijk in het BIOS wat je kunt instellen van de ventilator. En kijk bij de software die je bij je moederbord hebt gekregen.

Zonder RGB moederbord heb je denk ik niet zoveel aan de fancy lampjes op de koeler.

Rozen verwelken en schepen vergaan

dus lig niet te melken en doe er wat aan.

Drs. P.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb een 2de pc daarvan heb ik de cpu-fan losgemaakt en de Thermaltake Riing Silent 12 eraan vast gemaakt. toen ik de pc starte ging de Thermaltake Riing Silent 12 fan netjes draaien.  Ben inmiddels op in de bios geweest en daar geeft hij een CPU warning aan. CPU staat wel op enabled.  Zou de cpu aansluiting op het nieuwe moederbord stuk kunnen zijn?

groet  Math Janssen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen