Ga naar inhoud


instellingen Bios moederbord


Mathjanssen

Aanbevolen berichten

Heb vandaag mijn oude moederbord vervangen door een  Gigabyte Z390 UD V2 moederbord.

 

Nu heb ik in de bios de optie CSM support op disabled staan (ivm win11) Secure Boot staat op Enabled. zou zo moeten wat ik uit een filmpje op yuotube heb gehaald. PC moet veilige opstart onder steunen de laatste optie die nog niet goed stond toen ik het prgraam erop los liet wat kijkt of de pc windows11 geschikt is.

 

Nu ik de instellingen heb staan zoals boven omschreven en deze opsla in de bios, gaat hij daarna opnieuw opstarten en gaat automatisch terug de Bios in. Gaat niet windows opstarten.   Wanneer ik CSM support terug op enabled zet, start hij wel door naar Windows10, maar dan staat secureboot weer uit.

 

wie weet raad?  bvd

 

M.J 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt niet zomaar een moederbord vervangen en dan denken dat je bootdisk gewoon nog werkt. Je bent nu aan het knoeien met UEFI en BIOS en CSM is een compatibiliteitsmodus.

 

Naar mijn idee zou je Windows opnieuw op de SSD moeten zetten met CSM uit.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zomaar een moederbord vervangen werkt als regel inderdaad niet.

Zoals Psychosammie al aangeeft, Windhoos opnieuw installeren met CSM uit en zorg er dan voor dat de SDD of HDD een GPT partitietabel heeft.

Waarschijnlijk  is dat nu nog MBR, je kunt dat zien in schijfbeheer bij de schijfeigenschappen (rechts klikken)

en lees even een artikel als dit https://tweakers.net/reviews/9180/upgraden-naar-windows-11-alles-over-installeren-en-compatibiliteit.html

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...