Ga naar inhoud


Toevoeging in Domoticz om de Mitsubishi airco te bedienen.


Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik één van mijn airco’s laten uitbreiden met WIFI bediening d.m.v. de applicatie aircowithme. 
Nu wilde ik de bediening en later ook de automatisering van de verwarming met de airco toevoegen in Domoticz. Na de upgrade van de Raspberry firmware + die van Domoticz zelf, is dit na wat bizarre issues uiteindelijk gelukt. 
Nu ben ik op zoek naar een script of blockly ontwerp waarmee ik de verwarming kan automatiseren. Op het Domoticz forum heb ik nog niets kunnen vinden maar mogelijk zitten hier hobbyisten die dit gemaakt hebben.

Vandaar dat ik deze vraag hier ook stel.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tsja, wat mis je?

Het mooiste is natuurlijk als alle mogelijke scenario’s in één blockly script ondervangen wordt. Ik ben al bezig geweest maar waarom iets nieuw opmaken als er al een perfecte basis is.

Als ik nu de airco instel op 21 gr wordt het rondom de airco zo’n 24 gr. Die ingebouwde sensor kan ik dus niet gebruiken. 
Hier een aantal op te nemen variabelen:

De juiste buitentemperatuur is één detail, de tijdspanne, de juiste binnentemperatuur, de ingestelde temperatuur, weekdag of weekend, zomer of winter (kan op basis van item 1, heat or cold of auto, aanwezigheid personen, swing is bij mij standaard en de fan op ‘auto’. Kortom, er is nogal wat nodig om dit juist te laten werken.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...