Ga naar inhoud


Quad Plus kan wel geflasht worden, maar start niet op.


jnn1

Aanbevolen berichten


als je image version open doet met kladblok of een andere 

wat staat daar dan in ?

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, smetje limb.BE zei:

als je image version open doet met kladblok of een andere 

wat staat daar dan in ?

 

of steek er eens een hd in of een usb met een recoverie fermware

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, smetje limb.BE zei:

of steek er eens een hd in of een usb met een recoverie fermware

 

IMG-20211127-WA0049.jpeg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en deze  stappen voer je uit 

laden

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, smetje limb.BE zei:

en deze  stappen voer je uit 

laden

Gigablue HD Quad flashen/updaten

Wat heb je nodig voordat we beginnen:

1) Een USB-stick geformatteerd naar FAT32. (Bij voorkeur compatibiliteitsproblemen tijdens het flitsen van de afbeelding).
2) Afbeelding naar keuze.
3) Compressiesoftware zoals 7zip, Winrar, Winzip

VOORBEREIDING

1. Formatteer een USB-stick naar FAT32.
2. Download de afbeelding van uw keuze en pak deze uit naar uw bureaublad.
3. Open de map die u naar uw bureaublad hebt uitgepakt, in dit geval met de naam image-gbquad_usb , u ziet een andere map met de naam gigablue , dit is uw afbeeldingsbestand. Kopieer de hele gigablue- map rechtstreeks naar de USB-stick.

Afbeeldingen voor Gigablue HD Quad

http://www.enigma2.net/wp-content/uploads/2018/04/download-icon-150x150.png

1– Schakel de ontvanger volledig uit via de tuimelschakelaar aan de achterkant van de ontvanger.
2– Zorg ervoor dat er op dit moment geen USB-apparaten op de ontvanger zijn aangesloten.
3– Steek de USB-stick met de afbeeldingsbestanden in een van de USB-poorten op de ontvanger.
4– Schakel de ontvanger in met de achterste tuimelschakelaar
5– Na een paar seconden zou u een bericht op het display van de ontvanger (niet op het tv-scherm) moeten zien dat aangeeft dat er een nieuwe afbeelding/software-update is gedetecteerd.
6– Druk snel op de ok-knop (bevindt zich onder de klep aan de voorkant van de ontvanger) om het knipperen te starten. Als u te langzaam bent, zal de ontvanger de USB-stick omzeilen en opstarten in de afbeelding die deze al bevat, als dit gebeurt gewoon uit- en weer inschakelen.
7– Terwijl het beeld knippert, knippert de blauwe LED op de voorkant van de ontvanger blauw en paars. Schakel de ontvanger NIET uit tijdens dit deel van het proces.
8– Zodra het knipperen is voltooid, wordt de ontvanger automatisch opnieuw opgestart.

 

http://www.enigma2.net/wp-content/uploads/2018/07/Warning-150x150.png

-Waarschuwing-
Tijdens het upgraden mag u de stroom niet loskoppelen of STB uitschakelen.
Schakel niet uit binnen 5 seconden nadat de upgrade is voltooid.

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer deze eens 

test

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Smetje,

Jouw link komt nergens op uit? Ik werk met Ubuntu 20.04 en Firefox.

Mocht er iemand een recovery image voor deze Giga Quad Plus hebben, of een backup van hun eigen decoder, ontving ik deze graag...Wat sticks en flashen ed betreft, ik doe deze sat hobby al sinds 1996 dus denk ik dat flashen voor mij geen problemen mag geven.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je hem al eens geflashed via de rescue mode ipv altijd met usb?

Je gaf nl aan dat je daar wel in kon komen in een van je eerste postings.

Je krijgt dan meer info ttv flashen en misschien een extra aanwijzing wat er mis gaat en welke richting je het op moet zoeken.

 

Ik heb de handleiding geattached voor de rescue mode.

 

3 - EN - Informations - Rescue Mode.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Theparasol,

Ja, ik kan hem zonder problemen flashen via Rescue Mode. Ik volg inderdaad de gebruiksaanwijzing die je hebt meegestuurd. Als ik hem dan flash met Open ATV 6.1 gebeurt dit:

 

Lijkt mij toch OK.

Rescue mode 2.png

Rescue Mode 1.png

Rescue Mode 3.png

Rescue Mode 4.png

aangepast door jnn1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle condensatoren zien er normaal uit, dus dat kan het denk ik ook niet zijn. Nogmaals, zet ik er een ander image op, krijg ik de nieuwe bootlogo te zien.

Hij wordt normaal geflasht maar start gewoon niet door.

aangepast door jnn1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even mijn gigablue quad hd+ aangesloten, voor een kort moment komt er "1511" in beeld, dit is de versie van de bootloader.

 

In de bijlage mijn log met putty op com3 en 115200   (kabel aangesloten, putty met deze instellingen geopend en dan de box aangezet)

 

Denk erom dat je *geen* null modem kabel gebruikt => Null modem - Wikipedia

 

gigabluequadhdplus_log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...