Ga naar inhoud


OpenATV en Moteck V-BOX


JonasRT

Aanbevolen berichten

Op 4-1-2022 om 04:18, JonasRT zei:

Maar het belangrijkste is alles werkt nu prima, maar als ik eergisteren naar mijn favorietenlijst wou gaan had ik een volledige lijst met Boris bouquets en dan pas favorieten.

 

Je had op de favorieten kunnen gaan staan.

Menu kiezen en dan verplaatsen.

 

Dan je favorieten naar de eerste plaats verplaatsen.

 

Dan staat Baris na je favorieten.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi,

 

Ik heb dus nu 1 ontvanger die aangesloten is op de moteck en die dus de schotel kan bedienen (draaien). Nu is er ook nog een tweede ontvanger welke een hele andere coax heeft tot aan de LNB (twin LNB).


Wel nu is het zo dat wanneer de tweede ontvanger naar een andere satelliet wil kijken, je eerst naar ontvanger 1 moet gaan en de schotel draaien.

 

Wel nu vroeg ik mij af of dat niet simpeler kan, daar tegenwoordig al die receivers een netwerk aansluiting hebben. Kunnen die twee receivers niet met elkaar communiceren zodat wanneer receiver 1 uit staat, dat de 2e receiver de motor via de 1e ontvanger kan laten draaien? Het zal zeer zeldzaam zijn dat receiver 2 op een andere satelliet moet staan maar vroeg me dit gewoon even af…

 

Of is dit niet mogelijk?

 

Sorry voor eventuele typfouten, dit is geschreven via een mobiel toestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, JonasRT zei:

Hoi,

 

Ik heb dus nu 1 ontvanger die aangesloten is op de moteck en die dus de schotel kan bedienen (draaien). Nu is er ook nog een tweede ontvanger welke een hele andere coax heeft tot aan de LNB (twin LNB).


Wel nu is het zo dat wanneer de tweede ontvanger naar een andere satelliet wil kijken, je eerst naar ontvanger 1 moet gaan en de schotel draaien.

 

Wel nu vroeg ik mij af of dat niet simpeler kan, daar tegenwoordig al die receivers een netwerk aansluiting hebben. Kunnen die twee receivers niet met elkaar communiceren zodat wanneer receiver 1 uit staat, dat de 2e receiver de motor via de 1e ontvanger kan laten draaien? Het zal zeer zeldzaam zijn dat receiver 2 op een andere satelliet moet staan maar vroeg me dit gewoon even af…

 

Of is dit niet mogelijk?

 

Sorry voor eventuele typfouten, dit is geschreven via een mobiel toestel.

Ik heb hier een priority-switch ertussen zitten en andere met beide ontvangers de schotel draaien, wel moet de andere ontvanger dan uitstaan. Dus als je zoals ik nooit 2 ontvangers aan hebt staan is dit een oplossing

Screenshot_2022-02-16-01-16-00.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

helaas is bovenstaande voor mij geen optie omdat:

- ik dan met een coax vanaf de Moteck VBOX (die bij ontvanger 1 staat) naar ontvanger 2 moet (wat niet mogelijk is, coax van schotel naar ontvanger 2 volgt hele andere weg dan naar ontvanger 1 met de VBOX)

- Het in de toekomst wel de bedoeling zou zijn om met twee tegelijk te kunnen kijken (naar zelfde satelliet natuurlijk).

 

Toch al bedankt.

(Ahja indien het onmogelijk is geen probleem, kon het maar eens vragen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...