Ga naar inhoud


OpenATV en Moteck V-BOX


JonasRT

Aanbevolen berichten

Hoi,

Allereerst een prettig jaareinde aan iedereen!

ik heb recent een tweedehands satelliet ontvanger gekocht met als besturingssysteem OpenATV 6.4. Nu wil ik mijn zenders terug configureren, wij hebben een draaibare schotel met een Moteck V-BOX (Positioner for Actuators)

Eerst dacht ik dat configuratie modus op ‘geavanceerd’ moest staan, echter daarna ondekte ik dat je bij ‘Eenvoudig’ ook kan kiezen voor rotor en rotor (selecteert satellieten).

Kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan kiezen?


Alvast bedankt

aangepast door Michel
Onduidelijk onderwerp
Link naar reactie
Delen op andere sites


De Motek draai je handmatig naar de gewenste satelliet. Eenmaal gevonden sla je die op in het geheugen. Geheugenplaats even noteren..

In je ontvanger stel je de satelliet in en geeft het LNB nummer gelijk aan de opgeslagen plaats in je Motek. Ook even de satelliet aanpassen zodat die bij de LNB plaats past..

 

Voorbeeld:

Astra 3 positie opgeslagen op ‘locatie’ 1 dan in je box Astra 3 satelliet toewijzen aan LNB…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

De Motek draai je handmatig naar de gewenste satelliet. Eenmaal gevonden sla je die op in het geheugen. Geheugenplaats even noteren..

In je ontvanger stel je de satelliet in en geeft het LNB nummer gelijk aan de opgeslagen plaats in je Motek. Ook even de satelliet aanpassen zodat die bij de LNB plaats past..

 

Tip : Sla de geheugenplaats van de diverse satellieten op zoals hun satellietpositie.

Bvb. 23,5°E sla je op als nummer 23 , 19,2°E sla je op als nummer 19, enz... Satellieten aan de westelijke kant kom je bijna niet tegen op eenzelfde positie als op de oostelijke kant, dit valt dus mee. Op deze manier hoef je niets te noteren of posities op te schrijven.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij gaat de Motek maar tot 16 geheugen plaatsen... Maar ik heb al 18 jaar geen V-Box meer dus het is even geleden....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de V-Box heb je 99 geheugen plaatsen. Op je ontvanger gewoon op "eenvoudig" zetten met "rotor" en je eigen coördinaten.

Je ontvanger volgt de posities op je V-Box. Ik doe dit al jaren zo met de V-Box op de CM 180.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk wel dat je met een Vbox geen Usals kunt gebruiken , dus diseqc 1.2 kiezen.

Overigens , er zijn ook Vboxen die maar iets van 60 satellieten kunnen opslaan .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zeg ik… Het is bij mij alweer 18 jaar geleden. Bij gratie God’s mocht dat ding op het dak van de flat….. Was nog een hele toer…… Inmiddels een T88 en T64…. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik ben jullie allemaal al heel erg dankbaar dat jullie de moeite willen doen om mij proberen te helpen!

 

De moteck moet ik niet meer instellen, deze heeft mijn vader ooit ingesteld. (Jaren geleden al, heb hier een blaadje met 26 ingestelde posities).


Ik heb zoals hier voorgesteld eenvoudig en rotor gekozen. Echter blijft tuner op USaLS staan, hoe kan ik dit aanpassen naar Diseq? Want als ik nu wil scannen gaat de antenne niet draaien naar de juiste positie… Onder extra motor instellingen staat enkel draaisnelheid etc…

 

Alvast bedankt

D94DC6BC-3033-40E7-8305-8CEB218623D7.jpeg

B256AB31-BAEF-49A8-B7BF-332E33F74E28.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Ik heb even op een ander forum gesnuisterd (link delen is waarschijnlijk spam?). Het was een Engels forum, hier las ik dat ik beter voor geavanceerd kon kiezen. De satelliet kiezen, DiSEqC op 1.2 en onderaan opgeslagen positie ingeven van de Moteck. Geen idee of het 100% werkt want de topicstarter was na die reactie verdwenen met de noorderzon…

 

Ik ga het vanavond eens testen, wat denken jullie. Ben ik op de goede weg of zit ik compleet verkeerd?

 

Alvast bedankt

 

Oeps: Ik heb twee reacties na elkaar gepost zonder er bij na te denken, mag dit? Op sommige fora namelijk niet moet je vorige bericht bewerken (in dat geval sorry, ik had het al gepost zonder na te denken).

aangepast door JonasRT
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan je posting slechts een beperkte tijd bewerken, geen probleem!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb het werkend gekregen met volgende instellingen :):

Configuratiemodus: 'geavanceerd'

Satelliet: kies de gewenste satelliet

DiSEqC-modus aanpassen naar '1.2'

Gebruik USALS voor de satelliet aanpassen naar 'nee'

Opgeslagen positie: afhankelijk van het positie nummer in de V-BOX aanpassen

 

Zo doe je dit voor alle satellieten die je wenst en uiteindelijk op de groene toets bevestigen.

Daarna kan je via automatisch zoeken op alle satellieten zenders laten zoeken die je wenst (en ja mijn antenne draait nu keurig mee per satelliet.)

 

Graag wil ik iedereen bedanken voor het meedenken!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,


Bedankt voor de informatie @Tonskidutch!


Bij mijn decoder in TV lijst staat er altijd iets met Boris (Vermoedelijk de Boris T firmware dat geflasht is?) 

 

Echter wanneer ik online inlog in deze receiver bij bouquets ga kijken zit ik met een hele lijst, wanneer ik soms bij favorieten wil gaan staat heeel die lijst vol en helemaal onderaan favorieten en dat is ook niet prettig. 
 

Hoe kan ik dit wegdoen? Ik wil eventueel een compleet nieuwe start doen met de receiver (mijn zenders zijn nog niet ingesteld, behalve een paar test zenders). Als ik de receiver heb ontvangen heb ik fabrieksinstellingen gedaan maar kan ik die Boris uitschakelen/wissen?

 

Kan ik best bij openatv 6.4 blijven of kan ik beter al updaten naar die 7.0 (beta?)

 

Het betreft een Protek 4K

 

alvast bedankt

C5B300A6-C5BE-4DD9-A112-B9DEB791F31F.jpeg

53E2F21B-CE67-4966-B859-84711F58FAE0.jpeg

aangepast door JonasRT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, 

 

nee de vraag van de zenderlijst stond los van de tip die jij me gaf hoor.

Er was blijkbaar een plugin van Boris T geïnstalleerd. Ik heb een nieuwe openATV geflasht (zodat alles van de vorige eigenaar weg is) en de instellingen van de satelliet teruggezet zoals jij vertelde in vorig bericht.

 

Maar het belangrijkste is alles werkt nu prima, maar als ik eergisteren naar mijn favorietenlijst wou gaan had ik een volledige lijst met Boris bouquets en dan pas favorieten.

 

Maargoed bedankt aan iedereen!

 

M.v.g.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...