Ga naar inhoud


Jamo studio monitor J-101 boxen


ninguna

Aanbevolen berichten

hallo daar,

 

heb twee oude vintage Jamo boxen op de kop getikt. Aan de voorkant zitten twee potmeters met twee rode ledjes.

Dienen voor tonenregeling van de boxen. Helaas zijn de componenten eruit gesloopt alsmede de bedrading.

Iemand enig idee hoe ik aan het schema hiervoor kan komen?

Heb gezocht op Internet en op You Tube, zijn er twee vdeootjes van over de renovatie, maar geen bedradingsschema en/of de componenten.

Bij voorbaat dank voor reactie(s)1359241185_jamoj-101.thumb.jpg.54cc5ce94b8435b38e9fe7b5168b31bf.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

@moonchild, dat was niet de vraag, die is of er iemand een schema heeft van het ontbrekende binnenwerk.

 

Iedereen heeft zijn eigen beweegredenen om iets ouds weer te restaureren.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit een J 202 gerepareerd maar toen kreeg ik op mijn verzoek alle info die ik nodig had van Jamo. Bleek dat eigenlijk alles van Philips afkomstig was. Als je Googled op b.v. de “Philips AD 80651” kom je een folder tegen van Philips waarin de speakers met het bijbehorende scheidingsfilters worden genoemd. Dan heb je misschien een uitgangspunt. De filmpjes op YouTube bieden dan wellicht genoeg houvast.

 

Succes

Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek op [ philips building hifi speaker systems ] en je ziet een boek van Philips in diverse edities. Hierin worden ontwerpen met Philips drivers en kasten en scheidingsfilters beschreven. Deze philips onderdelen zitten ook in je Jamo. Kijk naar scheidingsfrequenties 800 en 4500 Hz en zal snel een geschikt schema vinden. 

Veel plezier met de nostalgische reis ;)

  • Like 1

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...