Ga naar inhoud


Kunnen jullie deze zender, "satview" (Or Hachaim), goed ontvangen??


Ga naar oplossing Opgelost door Satfeeds-DX,

Aanbevolen berichten

9 uren geleden, Gökhan Tasgin zei:

Btw Alex, met signaalzoeker heb ik op 7°C /E een tp gevonden met Poolse Radio zenders met DAB+ audio. Ik kon ze niet inscannen want mijn Mutant kan niet overweg met dab audio. Dus wordt het niet togevoegd aan de zenderlijst. Tja het is ook een box van late 2014 dus normaal dat die het niet aan kan. Maar mischien kan jou dreambox het wel aan??


Het ontvangen van die DAB-feeds is een verhaal apart. Je hebt er denk ik ook geen nieuwe receiver voor nodig.
Heb me er wel eens in verdiept, waar het over gaat staat (o.a.) hier:
https://github.com/piratfm/eti-tools

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ceesv wijzigde de titel naar Kunnen jullie deze zender, "satview" (Or Hachaim), goed ontvangen??

Op 15-6-2022 om 13:51, cookie monster zei:

Ik heb het hier ook eens gecheckt op de Octagon SF8008 , en geen zenders !!

image.png.ad4640de172a58ddae1b2ca6ade3b58f.png

 

image.png.b751148279d3f378c57a3efce172413f.png

 

image.png.8fa03441ba15231e0ecb5f28d37b335a.png

 

 

@cookie monster kerel dank je wel voor het uittesten. @Alex1970  jij ook bedankt voor je info en voor het uitzoeken.

 

@all   Ik denk dat onze aparaturen niet overweg kunnen met dab/dab+ audio en daarom wij een tp met dab audio niet kunnen toevoegen aan onze zenderlijsten. Maar ik vraag me toch af is het software matig het wel mogelijk ?? Ik denk dat echt een mooi kwaliteit heeft z'n dab / dab+ radio zender? 

 

Btw, ik had het niet inde gaten maar tot nu toe de laagste symbolrate is 1302 wat mijn Mutant hd2400 aan kan. Of dat officieel ook zo is dat weet ik niet. 

En nog iets, ik heb uit nieuwsgierigheid mijn 2e lnb uitgeschoven naar 23,5 °C (Astra 3) omdat te kijken tot hoe lage symbolrate mijn Mutant gaat inscannen en beeld gaat laten zien maar de tp die 1000 symbolrate had werd niet gevonden of toegevoegd. De signaal die ik op de sterkste tp had was 67% . Misschien was dit te weinig voor die ene tp met die ene lage symbolrate van 1000 om het te kunnen ontvangen en daarom moet ik Misschien toch mijn schotel uitrichten naar 23,5 °C voor optimale resultaten... maar wat mjj tegen houd om dat de doen is niet de schotel los maken maar de rot bomen die erg dicht bij mijn balkon zijn en dat deze bomen nu bedekt zijn met bladeren.  İk denk niet dat ik grote signaal verbeteringen zal ontvangen, misschien kom ik met de sterkte tp iets boven 70% uit maar meer zal het niet worden denk ik.......

 

aangepast door Gökhan Tasgin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-6-2022 om 12:24, Gökhan Tasgin zei:

12530 H 1480 1/2

Die heeft een lage FEC , da' scheelt ook heel veel !!

 

Mijn oude Ferguson Ariva 102 mini , die doet effectief lage SR t.e.m. 1000 🙂

en zelfs nog een oudere , Smart MX04 HDCA , die kan ook SR 1000 aan !!

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...