Ga naar inhoud


waarom komt sat 28 (en 13) niet door?


hcfreak
Ga naar oplossing Opgelost door hcfreak,

Aanbevolen berichten

Ik heb een M7 Sat 801 CD ontvanger in mijn schuur met een Technisat Multitenne met 4 LNB's in één huis op mijn dak. (staat 1 sat goed gericht dan staan de andere dat ook)(3 x Astra en Hotbird 13) 

 

Ik kijk soms naar BBC One HD en BBC Two HD (ik heb een HD family abo). Beide zenders heb ik kunnen ontvangen.

 

nu krijg ik bij deze zenders (en alle zenders waarachter (28) staat!)(en ook met nummer 13!)   de melding slechte of geen ontvangst.(ook bij prima weer)

 

wie kan me een goede tip geven waarmee ik verder kan? Super bedankt alvast (in de schuur moet ik zijn als ik wil roken en wil dan niet Wimbledon missen)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo.

 

De DiSEqC instellingen van de Multytenne zijn:

1. Astra 1

2. Hotbird

3. Astra 3

4. Astra 2

 

Dat moet overeenkomen met instellingen in de ontvanger. 

Als je de instellingen aanpast zoals boven vermeld gaat het werken.

Standaard komt de M7 sat 801 met de volgende instellingen:

1. Astra 1

2. Astra 3

3. Astra 2

4. Hotbird

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

super input, ik ben hier v.w.b. mijn andere receiver (in mijn woning een VU plus Uno 4kSE) al eens de mist mee ingegaan. Ik begrijp dat ik de M7 moet instellen zoals de instellingen zijn van de Multitenne?

 

Ik heb nog een andere check gedaan: dat zou goed passen in jouw  verklaring: op mijn Vu + ontvang ik wel BBC HD etc.

 

Dit moet gaan lukken ik heb vroeger al eens eerder deze instellingen in de Sat *01 aangepast. Super bedankt als ik er niet uitkom (doe het morgen) meld ik het even. Dit moet wel de oorzaak zijn (zegt deze newbie die al tig jaar sat receivers heeft 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...