Ga naar inhoud


Dreambox 800HD-se V2 Fault RO1: no ca found


Mickeals
Ga naar oplossing Opgelost door Mimisiku,

Aanbevolen berichten


Met de Diagnostics Tool de eerste bank van de onflashbare DM800seV2 uitgeschakeld en op Bad-Sectors getest. Van de 2de bank is ongeveer 10% defect. De 2de bank heeft ongeveer 450 MB bruikbare RAM. De stoute schoenen aangetrokken en een NewNigma2 image gecompileerd.

 

In de DM800se geschoten en de bootargs gewijzigd. Schakelaar uitgezet en na minuutje weer aangezet. Spannend, spannend, spannend.. Blauwe LED en …… vmlinux-blabla-tar.gz.. En ja hoor! Na een 15 seconden de gele laadbalk. Nog eens 10 minuten later de Startup Assistent… Ingesteld op Ziggo en kanalen laten scannen..

 

De OScam 11716 gecompileerd voor ‘kale’ oe20-linux-generic en deze op de box gezet… Tuurlijk.. Dat werkt niet. Glib6c.so nodig en ook libcrypto.so.1.0.0 en libssl.so.1.0.0.

Opnieuw compileren maar weer…. 
 

Na een half dagje ‘spelen’ dan toch resultaat! Het bakje uit 2013 werkt weer (wie weet voor hoelang vanwege de half-dode NAND).. Toch niet verkeerd

 

 

1833FAF9-0938-419C-BF81-6A23A45E4BA7.jpeg

4525832E-0114-48D1-9861-C801F5AD576D.jpeg

34EEEB21-2A7C-441D-A4AA-FFC44845E360.jpeg

EF8A7C79-59AC-4542-BBC0-0E6F388B38A7.jpeg

C742605E-4F5A-447F-AC0C-17FE07E8BC98.jpeg

1C602523-F264-49D5-9572-B57B15ACA568.jpeg

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/8/2022 at 6:05 PM, Mimisiku said:

Is simpel op te lossen.. Mocht je in de buurt van Haarlem wonen kan ik het zo voor je oplossen. Overigens draait er op een originele DM800sev2 geen OpenPli. Er zijn maar weinig OpenPli-en uit homebuilds die goed werken.

Er bestaat op het moment wel wat voor oude Dreamboxen. Je moet het alleen ff zelf bouwen.

https://github.com/jack2015/openpli-dreambox-oe-core

Laatste echte updates zijn eind septembter gedaan. Het leuke is dat er ook support voor clones in zit. Volgens mij zijn er wel kant en klare builds te vinden. Hij heeft ook repositories op github staan, voor als je nog wat installeren. Dat is alleen geen complete feed build. Voor bv de 800SEV2 bied hij geen Samba aan, als je zelf een complete feed build doet en de opkg sources even aanpast naar je eigen server, dan geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die oude bakjes niet meer interessant. Nieuwe functies krijg je niet (geen ondersteuning). De bakjes zijn 10 jaar oud en hebben niet meer de krachtige processor die modig is (en te weinig geheugen). Als reparatieproject nog leuk en je kunt er TV mee kijken en opnemen. De twin tuner van SiLabs biedt zelfs nog vrije opname en kijken via DVB-C. Meer mag (en kan) je niet verwachten…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Mimisiku said:

Voor die oude bakjes niet meer interessant. Nieuwe functies krijg je niet (geen ondersteuning). De bakjes zijn 10 jaar oud en hebben niet meer de krachtige processor die modig is (en te weinig geheugen). Als reparatieproject nog leuk en je kunt er TV mee kijken en opnemen. De twin tuner van SiLabs biedt zelfs nog vrije opname en kijken via DVB-C. Meer mag (en kan) je niet verwachten…

Ik zou niet weten wat er aan nieuwe functies is ? Kodi oid draai ik liever op een S905 doosje dat daar voor gemaakt is.
Zelf gebruik ik ook voor het dagelijks kijk werk een Vu+Uno4KSE maar in feite doe ik daar niets meer op dan wat ik vroeger met die DM800HD/SE/V2 etc deed.

Ja hij zapt nu supersnel met fcc via zijn fbc tuner op de Ziggo kanalen 😀 en ik kijk er iptv (H265) kanalen op.

Om een beetje kabel tv te kijken werken die doosjes nog prima, ja het geheugen is erg beperkt, zeker bij de niet V2 modellen.

Ik vind het wel leuk dat er nog iemand mee bezig is om toch een redelijk up to date image te  maken voor die oude dreamboxjes, Ik heb het zelf ook heel lang gedaan (geloof me daar gaat veel tijd in zitten), maar op een gegeven moment is het niet leuk meer om alle nieuwe ontwikkelingen (die eigenlijk niets nieuws brengen) passend te maken in de beperkte flashruimte. Neem bv een samba, bij de oude PLi images draaide dat gewoon prima. Met de huidige Samba4 kan je dat gewoon vergeten, dat is zo log geworden. Het doet het nog steeds hetzelfde, ja op gebied van security en smb versies is wel wat verandert, maar in feite blijft het filesharing.

aangepast door gjstroom
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, het is slecht weer, dus het was een leuk tijdverdrijf… En leuk dat het boxje weer draait. Mijn eerste -niet - Dreambox was de VU+SoloSE v2. Wat een snelheidsverschil was dat! 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist ook nog een ‘how-to’ gevonden om dFlash op dit oude image te zetten. Kan nu ook nog een full-image maken. Uiteraard moest hier een nfiwrite gezocht worden zonder timebomb van meneer Gutemine..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...