Ga naar inhoud


Dreambox 800HD-se V2 Fault RO1: no ca found


Mickeals
Ga naar oplossing Opgelost door Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Dag mensen,

 

Dreambox 800HD-se V2 (origineel)

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, heb na 3 jaar afwezigheid hobby weer opgepakt en gelijk iets stoms gedaan, verkeerde image geflasht 😞

met deze image : openpli-enigma2-8.xStar-dm800sev2_Japhar_v6_GStreamer_1.18.5_20220813

 

Krijg nu deze fout melding  ( RO1: no ca found )

Het is een originele Dreambox

 

Weet jij wie mij kan helpen of met welke tools ik hem kan repareren, heb ondertussen Optiflasher Pro gevonden, maar kan geen USB driver meer vinden ook niet bij dreambox zelf

 

En als ik optiflasher gebruik welk "type"moet ik dan kiezen welk SIM type ?

 

En heeft iemand een usb driver voor mij, want mijn laptop herkent hem wel maar vind geen driver.

 

 

Mvg, Mickeals

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is simpel op te lossen.. Mocht je in de buurt van Haarlem wonen kan ik het zo voor je oplossen. Overigens draait er op een originele DM800sev2 geen OpenPli. Er zijn maar weinig OpenPli-en uit homebuilds die goed werken.

 

Je hebt een seriële kabel en USB2Serial bridge nodig, DreamUp… Geen echte rocket-science dus

 

Opti-Flasher is bedoeld voor de vele vele Dreambox clones.. Deze bestaan als SIM2.0, SIM2.1, Ferrari SIM, Japhar SIM. Ver van weg blijven als je een originele box hebt!

aangepast door Mimisiku
  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da’s niet verkeerd… Moet ik even de kabularia bij mekaar zoeken….. Ga straks even kijken….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Kabels gevonden! Je bent welkom…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En, is het gelukt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, nou nee niet helemaal volgens Mimisiku is de (chip geloof ik)  kapot, wel contact gehad met de box maar na het schrijven van de flash bleef het erg stil ;-(

er gebeurde gewoon niets en na het aan en uit doen  weer RO1: no ca found, maar de beste man had er nog 1tje liggen en die maar overgenomen 🙂

 

Mimisiku heeft er wel verstand van zeg kan ik nog heeeel veeeel van leren :-), en ik wil Mimisiku nog bedanken voor zijn tijd en kundigheid was een leuke middag

 

Thanks mannen voor de hulp

 

Gr Mike

aangepast door Mickeals
Link naar reactie
Delen op andere sites

Joer welkom!

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 8-12-2022 om 16:08, Mickeals zei:

verkeerde image geflasht 😞

met deze image : openpli-enigma2-8.xStar-dm800sev2_Japhar_v6_GStreamer_1.18.5_20220813

Heeft dit dan de box gebrickt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij had hem geflashed omdat hij was vastgelopen had ik begrepen. Dus er zal wel een voorveld geweest zijn. Die flash was de druppel… Maar ja, hij was ook al uit 2013 dus wat verwacht je….. Had nog eentje staan, tuner en SSD uitgewisseld.. Heb hem ook de huidige modellen laten zien met de voordelen van nu…..

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb van Duitsers een tooltje gekregen om de DM800se te diagnostiseren. Helaas is nu juist het stukje van de NAND flash kapot wat voor serieel flashen gebruikt wordt. De CRC checksum klopt dus nooit! Via de tool kun je (net als bij de 820) het eerste deel uitzetten en dan via deze Tool de 2de bank gebruiken.. Zo zou je hem nog een 2de leven kunnen geven tot ie echt instort. Via DreamUp of WebIF zal je hem echter nooit meer kunnen flashen omdat hij geen bank meer heeft om te swappen.. Nog interessant toen deze boxen nog €469 kostten, maar voor nu zou je hem naar de eco-straat sturen…

 

Gewoon even ter info..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Mimisiku zei:

Heb van Duitsers een tooltje gekregen om de DM800se te diagnostiseren. Helaas is nu juist het stukje van de NAND flash kapot wat voor serieel flashen gebruikt wordt. De CRC checksum klopt dus nooit! Via de tool kun je (net als bij de 820) het eerste deel uitzetten en dan via deze Tool de 2de bank gebruiken.. Zo zou je hem nog een 2de leven kunnen geven tot ie echt instort. Via DreamUp of WebIF zal je hem echter nooit meer kunnen flashen omdat hij geen bank meer heeft om te swappen.. Nog interessant toen deze boxen nog €469 kostten, maar voor nu zou je hem naar de eco-straat sturen…

 

Gewoon even ter info..

Hoi,

 

Goed om te weten als ik weer eens een verkeerde image erin flash :-):-) 

 

Gr Mike

Link naar reactie
Delen op andere sites

:)

Je bent welkom hoor…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...