Ga naar inhoud


TBS 5927 USB DVB S2 ontvanger gegevens importeren in Satellites.xlm


Plepkeshenkie

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds een week in het bezit van de TBS 5927 ontvanger. Ben  verrast door de hoeveelheid frequenties die er mee gevonden worden. Ik heb via het programma EBS pro als voorbeeld 10 Oost gescand. Zie bijlage. Na het scannen kun je deze ook wel als EBS xml opslaan maar deze is niet bruikbaar voor de enigma2 ontvanger volgens Nu mijn vraag: weet iemand of er een mogelijkheid is om deze gevonden frequenties te importeren in een Satellites.xlm zodat je deze gegevens ook kan gebruiken in een Enigma 2 ontvanger

Naamloos.jpg

Naamloos 1.jpg

  • Like 1

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, Plepkeshenkie zei:

...weet iemand of er een mogelijkheid is om deze gevonden frequenties te importeren in een Satellites.xlm zodat je deze gegevens ook kan gebruiken in een Enigma 2 ontvanger...

 

Ik neem aan dat je al gezocht hebt naar een instelling in EBSPro om het formaat te wijzigen naar Enigma 2 indeling?

Want dat is stap 1. Ik ben geen EBSPro gebruiker, ik ben bij CrazyScan blijven hangen, die heeft dat wel, dus EBSPro zou dat zeker ook moeten hebben.

 

Nadat je dat hebt gevonden heb je een XML editor nodig, ik gebruik XMLPad Pro Edition.

 

Ik haal altijd eerst de transponders eruit die geen lock gaven (SR=0), dat zijn er altijd wel een aantal.

Dan haal ik de onnodige kolommen weg in [table view], welke dat zijn zie je als je satellites.xml bekijkt.

Dan de oude transponders in satellites.xml vervangen door de nieuwe reeks voor de satelliet die is gescand.

Dat is het handigst te doen in [source], dat is gewoon een teksteditor.

 

Ik ben benieuwd of je hier wat aan hebt, maar meestal zijn er wel anderen die wellicht een makkelijker oplossing kennen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...