Ga naar inhoud


videokaart testen


ikkuniet

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, ikkuniet zei:

psychosammie, wat ik heb gelezen is de vraag water of luchtkoelers al lang gesteld en getest op de verschilende site,s en daar komt waterkoeling toch iets beter uit de bus, maar de doorslag , waterkoeling maakt geen herrie

 

Dan heb je de verkeerde tests gelezen. Waterkoeling heeft toch ook 1 of 2 fans erin zitten? Anyway jouw feestje. Zoals gezegd mis je nu de airflow over je moederbord.

 

https://www.ct.nl/achtergrond/wat-is-beter-luchtkoeling-of-waterkoeling-processorkoeling/

 

Ik heb de genoemde Scythe Mugen in mijn PC zitten. Volstrekt stil, hij staat hier op mijn bureau.

En je PC in een kast zetten lijkt me sowieso funest voor de luchtstroom.

 

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ook een paar, wat testjes;

https://reduxgaming.nl/luchtkoeling-vs-waterkoeling/

Wat is beter water of luchtkoeling PC?
Waterkoelers bieden betere koelmogelijkheden dan luchtkoelers, maar zijn doorgaans duurder. Doordat de processor meer gekoeld wordt, is er de mogelijkheid om de prestaties van je computer te verbeteren, door je processor te overklokken. Je hebt AIO waterkoelers met een radiator formaat van 120mm, 240mm, 280mm en 360mm.25 mrt 2022
zo zie je maar, wat je zelf wil, ik heb de mijne al een paar jaar en dit hoor je echt niet, behalve als ik de pc aanzet, dan hoor ik de pomp, maar na 1 minuut is dit over.
Ik weet een paar goede noctua luchtkoelers maken ook geen herrie, en ik ga is kijken voor een paar kastventilatoren  ff kijken of noctua deze heeft.
waarom noctua, ik heb hier een 3d printer staan en de koelers 4 stuks maakte een berg herrie, deze vervangen door 5 noctuakoelers, de ene koeler gebruik ik omdat ik een raspberry met  buck converters  in de printer heb gebouwd en 3d printen toch wel met warmte van doen heeft, en deze koelers doen nu toch al 1,5 a 2 jaar hun werk zonder herrie.
Maar goed, ik heb waterkoeling, jij luchtkoeling wij hebben zo een denkwereld hierover, conclussie werkt bijde.
 
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...