Ga naar inhoud


OneNote 365 versus OneNote for Windows 10


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Goedemiddag.

Mijn OneNote for Windows 10 notebooks synchroniseren ogenblikkelijk met OneNote op mijn Samsung S21+ Android phone.

 

De OneNote app die met Office 365 komt synct wanneer de wind uit de goede richting komt (indien windstil=geen sync dus).

Maw een ramp.

 

Weet iemand een oplossing voor die sync problemen met de Office 365 app (want die is toch veel mooier en veel gebruiksgemakkelijker dan de oude OneNote for Windows 10)?

 

Ik word gek van dit sync probleem.

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoe staat bij jouw de toegang beheren ingesteld, op een of meerdere accounts?

 

p.s. de status kun je ook oproepen van het synchroniseren

 

Screenshot_1.thumb.png.0c4b41c4e642d34bfe7fc10a19ad5944.png

 

Overigens ik zie nu pas

dat netstat -a gebruikt wordt

beperkt een veiligheidsfunctie dit misschien bij jou op phone of pC?

aangepast door Tonskidutch

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Tonskidutch.

Beide versies werken perfect samen op mijn Windows 10 PC.

M.a.w. Indien ik iets wijzig/toevoeg/enz in een van de 2 OneNote apps dan zie ik dat ook ogenblikkelijk in de andere OneNote app.

Maar waneer ik die ook op mijn Android Samsung wil zien dan komt die wijziging(en) enkel door wanneer ze gemaakt zijn met OneNote for Windows 10.

Wijzigingen/toevoegingen die ik doe in OneNote365 komen er niet door tenzij ik ze eerst bekijk in OneNote for Windows 10.

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tonskidutch.

Ik ben effe afwezig: bezig met een nieuwe Internet box met Fiber Optics aan het ophalen & installeren.

Ik kom zo spoedig mogelijk bij jou terug 😄

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Tonskidutch zei:

hm heb je mijn blauwe commentaar toevoeging gezien?

 

Oh eh die Android Samsung App is die dezelfde als die van Microsoft Store. Ik had die met een QR code erop gezet als App bij de Xiaomi Android.

Da's een goeie, alleen weet ik nog zo direct niet hoe ik dat voor mekaar kan boxen.
Hulp is meer dan welkom😄

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

O jee, dat is al drie jaar terug via een mail van Microsoft 365 personal, toen mocht ik het op 4 computers installeren en op de smart phone.

Die link heb ik niet meer voor je. Maar je hebt zelf ook 365 en hebt dus telefonische support erbij. Gebruik ik ook wel eens prima support overigens.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Tonskidutch zei:

hoe staat bij jouw de toegang beheren ingesteld, op een of meerdere accounts?

 

p.s. de status kun je ook oproepen van het synchroniseren

 

Screenshot_1.thumb.png.0c4b41c4e642d34bfe7fc10a19ad5944.png

 

Overigens ik zie nu pas

dat netstat -a gebruikt wordt

beperkt een veiligheidsfunctie dit misschien bij jou op phone of pC?

 

Dit scherm heb ik nog nooit gezien. Hoe haal je dat tevoorschijn ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch nog eerst een ander vraagje :

Waar heb jij de volgende Save & Backups staan?

- Quick notes section

- Backup folder

- Cache file location

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Op OneDrive

Nu gaan we racen kijken.

 

Uiteindelijk lukt het syncen tussen Onenote 365 en Onenote op mijn Samsung phone wel op voorwaarde dat ik op de phone een harde sync forceer voor elke notitieblok.
Dit is niet werkbaar : met Onenote voor Windows 10 gebeurt de sync ogenblikkelijk en automatisch.
Ok en Perez heeft gewonnen 😒

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het zelf nog eens getest volgens deze handleiding en dat zou voor windows 11 niet anders moeten zijn als de Onedrive gebruikt wordt.

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/notities-synchroniseren-tussen-een-android-telefoon-en-een-computer-0288aab7-9a46-4b86-b324-0c151c8f684f

hier synchroniseert de Onenote op twee pC's en mijn telefoon.

 

Heb je misschien ingesteld dat ie alleen synct met wifi?

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

Heb het zelf nog eens getest volgens deze handleiding en dat zou voor windows 11 niet anders moeten zijn als de Onedrive gebruikt wordt.

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/notities-synchroniseren-tussen-een-android-telefoon-en-een-computer-0288aab7-9a46-4b86-b324-0c151c8f684f

hier synchroniseert de Onenote op twee pC's en mijn telefoon.

 

Heb je misschien ingesteld dat ie alleen synct met wifi?

 

Hey Tonskidutch.

Ik heb al jou input + nog wat dingen op Internet + al mijn moed samengepakt en mijn OneNote 365 compleet opnieuw ingesteld.

OneNote for Windows 10 heb ik nu ook naar de eeuwige jachtvelden gestuurd want niet meer nodig.

Al mijn notitieblokken zijn hierbij uiteraard intact gebleven en het syncen tussen desktop en phones vliegt nu als een speer.

Daar ga ik nu een flinke neut op drinken en jou vooral ook bedanken voor de input die je mij stuurde.

Groeten uit La Douce France

  • Like 1

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...