Ga naar inhoud


Ondertitels IpTv apps


laslo

Aanbevolen berichten

Wegens de prijsverhoging van cd eens rondgekeken wat zo het iptv alternatief is.

Moet zeggen dat NlZiet eigenlijk heel goed werkt behalve de ondetitels. Na wat onderzoek blijkt in de cd app hetzelfde probleem te bestaan .NPO plus is iets beter.

Live ondetitels is echter problematisch bij iptv.

NlZiet alleen ondertitels bij uitgesteld kijken bij de NPO , bij RTL en SBS zijn ondertitels afwezig terwijl die wel gegenereerd worden want via de sateliet live te zien .

Komt dit door het ontbreken van teletekst bij iptv ,waar enigma2 de ondertitels uit genereert? 

Iemand een idee hierover ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik bedoel inderdaad de (live) nederlandse ondertitels bij de nedelandse programmas , mijn vrouw hoort slecht en wij hebben altijd de ondertitels aan.

De Belgen, Duitsers en Engelsen zenden ook altijd ondertitels mee via tt pagina 888. Vaak heb je dan ook nog de keuze uit DVB ondertitels, maar die zijn minder aanpasbaar en nogal groot.

In openpli kan je de tt ondertitels helemaal aan je eigen smaak aanpassen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, laslo zei:

Ik bedoel inderdaad de (live) nederlandse ondertitels bij de nedelandse programmas , mijn vrouw hoort slecht en wij hebben altijd de ondertitels aan.

De Belgen, Duitsers en Engelsen zenden ook altijd ondertitels mee via tt pagina 888. Vaak heb je dan ook nog de keuze uit DVB ondertitels, maar die zijn minder aanpasbaar en nogal groot.

In openpli kan je de tt ondertitels helemaal aan je eigen smaak aanpassen.

 

 

Dit is een onderwerp op NLZiet van 6 maanden terug https://help.nlziet.nl/hc/nl/community/posts/10498402354833-NLZiet-onbruikbaar-voor-slechthorenden Een maand geleden kwam de laatste opmerking van NLZiet over de ondertitels en dat was: "We zijn hier hard mee bezig, we hopen dit in de toekomst te kunnen implementeren" Het zal denk ik niet zo simpel zijn maar het is denk ik wel de moeite waard wat geduld op te brengen met NLZiet.

 

Over de CD app kan ik helaas niets melden hierover.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de link die inderdaad een deel van het probleem bij nl ziet goed benoemd.

Over de comerciele zenders wordt helemaal niet gesproken.

Voor de goede orde : ik kijk nu via de sateliet. Groot voordeel van de sateliet is ook dat alles op een hardeschijf op te nemen en te bewaren is.

Trouwens bij nlziet kan je de programmas van bv rtl zonder reklame snel voor en achteruit spoelen wat bij de app van cd weer niet kan.

Zou graag overstappen naar ip maar er zijn wel erg veel nadelen vergeleken met sateliet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, laslo zei:

Zou graag overstappen naar ip maar er zijn wel erg veel nadelen vergeleken met sateliet.

Ik kijk momenteel enkel via het Internet en neem helemaal niets meer op, je kunt eindeloos terug kijken voor een hele lange periode en dat geheel reclame vrij. Maar mijn vrouw en ik zijn niet slechthorend en daardoor niet gebonden aan eventuele ondertitels zoals bij jullie het geval is.

 

Ik ziet dan ook geen nadelen in het online kijken. Maar geef NLZiet maar even de tijd misschien voldoen die over een korte tijd voledig aan jullie wensen want er zijn er heel veel meer met gehoor problemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...