Ga naar inhoud


Welke HD satelliet ontvanger kan ik gebruiken met mijn TV-vlaanderen smartcard, om door TV-vlaanderen versleutelde programmas te decoderen


elviajero
Ga naar oplossing Opgelost door Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Aangezien mijn oude philips satelliet ontvanger naar de schroot gaat, zoek ik een nieuwe satelliet ontvanger dewelke in staat is met de bovengenoemde smartcard, de door TV vlaanderen uitgezonden zenders te decoderen.

 

Ik heb reeds de Digiplus UHS S  in huis gehad, geïnitialiseerd enz enz. Alles functioneerde behalve dat de versleutelde zenders werden aangegeven met een sleuteltje maar niet gedecodeerd.

 

Na het heen en weer versturen van een groot aantal e-mails met de technische dienst van Technisat was hun antwoord. Incomptabiliteit. Met andere woorden, jammer maar helaas.

Het apparaat is inmiddels naar de verkoper teruggestuurd.

Ik hoop dat tussen de forum members enige personen mij goede raad kunnen geven welk apparaat mijn philips ontvanger kan vervangen.

 

mvgr

 El viajero

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Dat kan ik wel, maar je bepaalt zelf de minimale eisen… Wil je kijken en opnemen tegelijk?

Beetje raar verhaal van de verkoper van de Technisat. Hij had keurig kunnen melden dat een CI+ module aankopen (€59) het decodeerprobleem had opgelost.. Alleen biedt een CI+ gebruik serieuze beperkingen..

 

Er zijn gelukkig zeer veel ontvangers die met een softcam kunnen werken. Wil je kijken én opnemen tegelijk dan heb je tenminste een zogenaamde twin-tuner nodig (wat je DSR7121 ook was).

 

Zgemma reeks (ik vind ze waardeloos, maar ze zijn goedkoop)

VU+Uno 4Kse met twin DVB-S2 tuner

DM-Two UHD 

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, elviajero zei:

Aangezien mijn oude philips satelliet ontvanger naar de schroot gaat, zoek ik een nieuwe satelliet ontvanger dewelke in staat is met de bovengenoemde smartcard, de door TV vlaanderen uitgezonden zenders te decoderen.

 

Ik heb reeds de Digiplus UHS S  in huis gehad, geïnitialiseerd enz enz. Alles functioneerde behalve dat de versleutelde zenders werden aangegeven met een sleuteltje maar niet gedecodeerd.

 

Na het heen en weer versturen van een groot aantal e-mails met de technische dienst van Technisat was hun antwoord. Incomptabiliteit. Met andere woorden, jammer maar helaas.

Het apparaat is inmiddels naar de verkoper teruggestuurd.

Ik hoop dat tussen de forum members enige personen mij goede raad kunnen geven welk apparaat mijn philips ontvanger kan vervangen.

 

mvgr

 El viajero

 

Ik ben heel tevreden met mijn VU+ Duo 4K SE (voor Sat 19 en 23 + een dakantenne voor TNT)

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...