Ga naar inhoud


welke 3 lnbs en 2 schotels


eboelens

Aanbevolen berichten

Beste mijn schoonvader amuseert zich: heeft momenteel 1 standaard 60cm met quad  3lnb v tvv (welke denk ik niet meer bestaat in de winkel) en we hebben ook nog een bisat schotel van Cahors (zo ovaal) met een steun v 3 lnb's (de 3 astras) . We hebben ook nog switch met 4 ingangen liggen

Hij wil nu perse de bisat schotel in dienst nemen dus hebben we 3lnbs nodig , welke neem ik daarvoor aub ? er us zoveel keuze kan je gewoon aangeven wat standaard en vlot verkrijgbaar is.

De andere standaard schotel van 60cm met de quad3lnb van tvv zou hij naar  de hotbird willen richten.

De vraag is eigenlijk of we  de quad3lnb v tvv (voor hotbird) op de switch kunnen aansluiten samen met de 3 lnbs van de cahors

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste eboelens

 

Een triple-lnb aansluiten op een diseqc-switch kan niet zo maar, dan zitten er 2 diseqc-switches achter elkaar. Dan kun je beter voor €12,- een enkele lnb aanschaffen, dan gaat het wel.
Maar is dat geen gedoe met 2 schotels?
Waarom schaft hij geen andere plaat aan voor de Cahors schotel waar 4 lnb's op geplaatst kunnen worden.

Begrijp ik het goed dat hij maar 1 aansluiting hoeft te hebben? Dan heeft de triple-lnb quad dus 3 overbodige aansluitingen.

 

Cahors upgrade.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Relook is een smalle lnb. Daarmee krijg je altijd meer signaalverlies als er regendruppels op de kop zitten. De beste lnb's die op die schotel passen zijn de Inverto Ultra PLL. Die hebben maar een kopdiameter van 48mm en hebben minder last van regendruppels. Regendruppels heb je niet alleen tijdens regen maar meestal ook nog uren daarna. Koop je voor € 14,95.

Als hij die triple-lnb quad niet meer nodig heeft, kun je die verkopen. Omdat ze niet meer nieuw te koop zijn en er best wel vraag naar  is, levert die nog wel wat op.

Inverto Ultra PLL.png

aangepast door Sprietje
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...