Ga naar inhoud


Inverto triple single lnb IDLM-SINM-20TRPMN-8PP 13-16-19 oost


zonneschijn
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Ik heb een Triax 80 nieuw model en wil  daar een triple lnb op zetten, zoals omschreven.

De vraag is , of dat kan op de nieuwe triax 80 en zo ja, is het dan niet een gepruts om de lnb houder met de verloopring tussen de pijpjes te krijgen ?

Als dit niet zou lukken , om de houder tussen de pijpjes te bevestigen , is er dan wellicht nog een andere goede triple lnb (13-16-19 ) in de handel , waar dit iets makkelijker gaat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Beste zonneschijn

 

Er zijn diverse mensen op het forum die hun triple-lnb van Canal Digitaal niet meer gebruiken. Vraag op het forumonderdeel 2dehands wie zo'n triple-lnb te koop heeft.

 

Een triple-lnb kan gebruikt worden op een schotel van 60cm en op een schotel van 70cm, dus de oude Triax 78 of de nieuwe Triax 80.


Met de kunststof lnb-klem van Triax kun je de triple-lnb gewoon bevestigen.

Veel ruimte is er niet voor de lnb-klem tussen de pijpjes maar als je eerst de klem om het middelste pijpje aanbrengt, dan kun je daarna de verloopring over het pijpje plaatsen en tussen de lnb-klem schuiven.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje ,

 

Mijn vraag  was, of de inverto triple lnb 13-16-19 oost op deze afstanden ook op een Triax 80 past en wil deze triple lnb dus niet gaan  gebruiken als triple lnb voor Canal Digitaal 19,2 - 23,5 en 28,2 oost Daar heb ik een andere opstelling voor . Is een Triax 100 dan wellicht een betere optie voor de ontvangst van triple 13-16- 19 oost ?

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste zonneschijn

 

Ik had niet begrepen dat je de 13, 16 en 19,2 wilde ontvangen met die schotel combinatie want dat kan namelijk niet.
Er zijn oofdzakelijk twee triple-lnb's op de markt namelijk voor 19,2, 23,5 en 28,2 oost en voor 13, 16 en 19,2 oost. De afstand van de golfpijpjes zijn precies hetzelfde. De triple-lnb 19,2, 23,5 en 28,2 is ontworpen voor een schotel van 60cm breed.
Het is dan heel makkelijk uit te rekenen voor welke schotel de triple lnb 13, 16 en 19,2 is.
De totale afstand van 19,2 naar 28,2 is 9 graden.
De totale afstand van 13 naar 19,2 is 6,2 graden.
De schotel moet dan 9:6,2 x 60 = 87cm breed zijn.
Een Triax 80 is 70cm breed (spiegelmaat), dat past dus totaal niet.
Een schotel die wel past is de Triax 100 waarvan de spiegelmaat 85cm breed is.

Nu kan het zijn dat je op websites leest dat die schotel ook voor kleinere schotels geschikt is (ze schrijven dan 80cm) en doen geloven dat het dan met een schotel van 80cm hoog zou gaan (is 70cm breed) maar dat wordt een fiasco.

En ja, triple-lnb's voor 13, 16 en 19,2 zijn er van verschillende merken en met 1, 2 of 4 aansluitingen maar zijn allemaal wat moeilijker te monteren omdat de afstand tussen de pijpjes nu eenmaal niet groter is.

 

TriaxTriple-lnb.thumb.jpg.e8cf499d6a05b9ab51b6836fc372d728.jpg

 

PemiumXPXMB-TRtriple-lnb1.thumb.jpg.b346871241be250e6a0794f2628efa0a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje , 

 

Ik had al een donker bruin vermoeden , dat dat niet goed mogelijk is en ja, je leest inderdaad veel onwaarheden op verschillende websites de bekende klok en de klepel Ik heb de combinatie 39-42-45 al snel uit mijn hoofd gezet , want dit zou bij een breedte van 87 cm ook mogelijk moeten zijn .

Overigens bedankt voor je toelichting en duidelijke achtergrondinformatie , om het inzichtelijk te maken !  🙂

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom had je dat donkerbruin vermoeden? Had je die combinatie al eens geprobeerd met een Triax 80?

En ja, de combinatie 39-42-45 kan ook, daar is jaren geleden al eens over gesproken op dit forum. Maar als je die satellieten graag wil ontvangen en je hebt de spullen voor 13-16-19,2 aangeschaft, draai de schotel dan eens naar die satellieten toe. Je hoeft alleen de triple-lnb wat schuiner te zetten. Je krijgt zeker beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...