Ga naar inhoud


DM800 HD SE start niet meer op


TomDo

Aanbevolen berichten


we hebben allemaal (als oude sat rotten) met die fameuze DM7000 onze intrede gedaan in bijna alles zelf kunnen bepalen.

ik kocht hem als cadeau voor m'n eigen verjaardag nadat de Force Dmaster bepaalde idents qua lengte niet meer aankon.

 

ik zou die dm 7000 niemand meer kunnen aanbevelen. En zo zou ik nu een tweedehands dm 800 (se) niet kunnen aanbevelen. Omdat ik meer wil dan 15 jaar geleden. Maar dat is misschien luxe en misschien ook niet circulair.

 

Kun je dat kreng van een receiver wel nog tot leven wekken is hergebruik of heropstanding, prima.

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-10-2023 om 14:26, theparasol zei:

1) Je hebt geen echte dreambox 800se maar een immitatie / clone / vervalsing / nepper.

2) Je hebt er software ingezet die alleen op een echte dreambox 800se werkt.

 

Je zult dus op zoek moeten naar geschikte software die wel met jouw clone overweg kan.

De dreamboxen hebben een beveiligingschip waardoor de software voor dreamboxen niet werkt met vervalsingen.

Vandaar dat je nu die no ca found melding in het display hebt staan.

Er zijn meer clonen dan originele boxen geproduceerd.

En hoewel wij ze clonen noemen zijn daar weer enorm veel variaties van maar ze heten allemaal "dreambox 800se".

Daar ga je een hele kluif aan hebben om daar een software image bij te gaan vinden waardoor hij weer gaat werken.

Maar dan moet je toch echt je heil elders zoeken op het internet want de sat4all heeft in de huisregels staan dat we geen discussies mogen voeren 

over "illegale clone boxen en/of cardsharing zijn taboe."

 

Succes verder!

 

Parasol dank voor je reply......echter 1 ding is zeker....dit is GEEN Chinese clone  100% zeker..maar toch bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-10-2023 om 12:34, Tonskidutch zei:

we hebben allemaal (als oude sat rotten) met die fameuze DM7000 onze intrede gedaan in bijna alles zelf kunnen bepalen.

ik kocht hem als cadeau voor m'n eigen verjaardag nadat de Force Dmaster bepaalde idents qua lengte niet meer aankon.

 

ik zou die dm 7000 niemand meer kunnen aanbevelen. En zo zou ik nu een tweedehands dm 800 (se) niet kunnen aanbevelen. Omdat ik meer wil dan 15 jaar geleden. Maar dat is misschien luxe en misschien ook niet circulair.

 

Kun je dat kreng van een receiver wel nog tot leven wekken is hergebruik of heropstanding, prima.

 

 

Tonski......ik moest even smilen toen ik jou reactie las...idd de DM7000 dat grijze ding daar begon het mee, van alles mee gedaan daarna mijn 800se..echter nu zal ik iets moeten wil ik met Enigma2 verder.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-10-2023 om 05:22, Mimisiku zei:

Werkt alleen nog via seriële communicatie…

1. DM800se (zwaar verouderd, traag en bar weinig geheugen)

2. Dream is failiet (dus geen officiële support)

3. Koop een nieuwe box

 

Mimisiku.....ik ga denk jou advies maar opvolgen.....een "Zgemma H11S DVB-S2X UHD HEVC"... Amazon goed geprijst, dan nog even zien hoe ik alles er in krijg want dat is al een tijdje geeden dat ik dat gedaan heb....maar bedankt voor je reply..

aangepast door TomDo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-10-2023 om 09:09, Tonskidutch zei:

ouders zijn nu eenmaal gezien hun leeftijd trager :grin: :wink:

@TomDo

Als er toch al sprake is van de zoektocht naar een vervanging dan kijk ook welke "merk boxen" jou favoriet image ondersteund.

En misschien ook effe kijken of je zeker weet dat je bij DVB-S2x gaat blijven qua plugable tuner.

 

Hoi Tonski....ik ga denk voor deze..."Zgemma H11S DVB-S2X UHD HEVC" - Enigma2 Open PLI Box maar dan met de nieuwe Pli 9

aangepast door TomDo
Link naar reactie
Delen op andere sites

met dreamup de bootloader er terug in zetten 

  • Like 2

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...