Ga naar inhoud


DM800 HD SE start niet meer op


TomDo

Aanbevolen berichten

Hoi..heb de fout begaan om in mijn box een software update te proberen te doen, nu krijg ik als ik de box aanzet volgende tezien: "R01: NO CA FOUND"

Nu als ik hem aanzet blijft hij hierop hangen, ventilatortje gaat geeneens aan, doet dus heleml niets meer........kan ik eventueel zelf middels PC hier iets aan doen, kan ik zelf nieuwe soft/firmware er inzetten.. of is het advies een nieuwe kopen?

 

Vast bedankt voor evt. reactie

 

grtz Tom

image.jpeg

image.jpeg

aangepast door TomDo
Link naar reactie
Delen op andere sites


1) Je hebt geen echte dreambox 800se maar een immitatie / clone / vervalsing / nepper.

2) Je hebt er software ingezet die alleen op een echte dreambox 800se werkt.

 

Je zult dus op zoek moeten naar geschikte software die wel met jouw clone overweg kan.

De dreamboxen hebben een beveiligingschip waardoor de software voor dreamboxen niet werkt met vervalsingen.

Vandaar dat je nu die no ca found melding in het display hebt staan.

Er zijn meer clonen dan originele boxen geproduceerd.

En hoewel wij ze clonen noemen zijn daar weer enorm veel variaties van maar ze heten allemaal "dreambox 800se".

Daar ga je een hele kluif aan hebben om daar een software image bij te gaan vinden waardoor hij weer gaat werken.

Maar dan moet je toch echt je heil elders zoeken op het internet want de sat4all heeft in de huisregels staan dat we geen discussies mogen voeren 

over "illegale clone boxen en/of cardsharing zijn taboe."

 

Succes verder!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft geen kloon te zijn, deze melding komt ook soms voor bij echte boxen. Gewoon opnieuw proberen te flashen via de wel bekende methode met webinterface.

 

Mocht het wel een kloon zijn, maar dat kun je zo zien moet je ff kijken welke versie het is, en daar google je op en dan komt er vanzelf wat te voorschijn. En dan flash je die image.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal de stroom eraf , druk op de aan uit knop sluit gelijk de stroom weer aan ,wacht tot er een IP adres in beeld komt , met een beetje geluk komt er nog leven in, dan kan je nog wat proberen met het IP Adres, via de PC.

En helaas zijn er niet zo veel images meer voor.

Succes.

aangepast door dreka1
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt alleen nog via seriële communicatie…

1. DM800se (zwaar verouderd, traag en bar weinig geheugen)

2. Dream is failiet (dus geen officiële support)

3. Koop een nieuwe box

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.. Heeft ie.... Standaard ingebouwd...

Maar anno 2023 nog denken aan een reparatie van zo'n oude bak is eigenlijk SM pur sang... 405 Mz en 64 Mb geheugen is wel passé. Koop een Zgemma o.i.d.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Mimisiku zei:

Werkt alleen nog via seriële communicatie…

 

Dat is niet waar, ik heb die no CA found melding vaker gezien, kon gewoon via de webinterface flashen. 

 

En ik weet niet wat jij tegen DM800se's hebt maar zijn prima boxen als gewoon wilt kijken en daar zijn ze snel zat voor, je moet er natuurlijk geen openpli 9 in willen zetten, maar dat is ook niet nodig. 

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er niets tegen, ook jaren met plezier in gebruik gehad. Nu zijn ze te oud en te traag.. Met 64 Mb krijg je met moeite een OpenPli 6 erop..  

 

En ik spreek je tegen. Vele No CA boxen gehad en die waren NIET via de WebIF te flashén. Geen DHCP IP adres dus ook geen WebIF response.. Wellicht als je via de BIOS een vast IP erin hebt gezet (nooit geprobeerd)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee jij vind ze oud en te traag, in de werkelijkheid valt dat best mee.  Ik heb sinds 2 weken een 920 uhd bij mij ouders staan gewoon omdat het kan en ik wil die een bluetooth remote geven maar dat is nog  niet zo makkelijk. (wordt niet gezien in de image)   Maar daar stond een dm800se met pli 6.x  die heb ik nu  in de kast gezet als backup.  En als ze zappen merken ze het verschil niet eens.

 

En laat ik het anders zeggen, zolang de bootloader nog in tact is kun je middels web-interface flashen met een NO CA melding. 

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Codx zei:

Nee jij vind ze oud en te traag

ouders zijn nu eenmaal gezien hun leeftijd trager :grin: :wink:

@TomDo

Als er toch al sprake is van de zoektocht naar een vervanging dan kijk ook welke "merk boxen" jou favoriet image ondersteund.

En misschien ook effe kijken of je zeker weet dat je bij DVB-S2x gaat blijven qua plugable tuner.

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was een Dreamboxer vanaf 2004 met de DM7000. Later de DM800, DM800se, DM8000 en nu de DM920, One (2*) en Two. . De One en Two zijn nog in gebruik. De rest staat in de kast en zijn werkend afgesloten .. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh maar dat ben ik ook, hoewel mijn eerste dm7000 een ramp was, die heb ik binnen 2 maanden verkocht. Dat had te maken met de gebrekkige software icm een schijf die telkens resources vroeg en de box continue liet hangen..  Een half jaar later heb ik alsnog een dm500tje gekocht en die deed wel wat die moest doen.

 

Ik heb een dm920,  en een dm8000 die overigens in de kast staat maar die verbruikt 2x zoveel stroom als nieuwere boxen. Dat is 1 van de redenen waarom ik de dm800se vervangen heb bij mijn ouders.  Overigens ik heb wel 2 DVB-C tuners uit een andere spare dm8000 gebruikt in de dm920... en dat werkt uitstekend.

 

Ik heb diverse dm800se's liggen en gebruik nog een dm500 als cardreader.  Ik heb   een VU+ 4K ultimo in gebruik maar de beeldkwaliteit daarvan is een tikkeltje minder (upscaling) en de bluetooth afstandsbediening heeft een  knoppen layout die niet intuïtief is.. Dat is zo prettig bij DM, alles is uitwisselbaar.  

 

Mijn redenering is, als je al een dm800se hebt en tevreden bent of je zoekt een goedkoop en robuust 2e hand boxje is die dm800se nog steeds een prima optie.!  Nogmaals zappen met een snellere box merk je nauwelijks verschil.

 

Wat vele vergeten is dat de kaart of module of een lijntje geraadpleegd moet worden voordat er daadwerkelijk beeld verschijnt op gecodeerde zenders, daar verlies je tijd.  En als je dan zoals canal digitaal op sommige zenders minder volledig frames uitzenden moet de box langer wachten voordat er beeld opgebouwd kan worden. 

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...