Ga naar inhoud


Nieuwe Samsung SmartTV (Benelux model) Sat+Antenne in 1 lijst?


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

Voorgaande TV was https://www.philips.nl/c-p/32PFS6402_12/6000-series-ultraslanke-fhd-tv-met-androidtm-met-tweezijdig-ambilight-en-pixel-plus-hd

Ik had daar favorieten van satelliet en digitenne in 1 lijst van circa 24 items. Met de nummertoetsen had ik dan snel (2 nummers of Up/Down) toegang tot ieder van mijn NL TV, radio en mijn favoriete FTA satelliet stations. Dat was uitermate "zapvriendelijk" :)

 

Bij nieuwe TV Samsung 32Q50A moet ik met Magic Remote vreselijk navigeren om van sat naar antenne te gaan, en elke groep heeft afzonderlijke favorietlijsten die ik niet kan combineren.

Doe ik iets verkeerds?

 

Eigenlijk wil ik niet steeds naar dat smart Home screen. Ik ga er een gewone remote met nummertoetsen bij kopen, maar vrees dat ik toch steeds in Home moet beginnen.

Dat gefiets via Home/Links/Rechts moet toch te programmeren (eventueel mbv een AVRmicrocontroller) zijn zodanig dat ik met 4 speciale toetsen direct kan kiezen tussen favorieten AntenneTV, AntenneRadio, SatellietTV en SatellietRadio. Wellicht is dit door handige electronici/programmeurs al eens opgelost?

Misschien zijn er afstandsbedieningen die dat kunnen?

Of waar vind ik de infraroodcodes die Home, Links/Rechts doen om daar zelf mee te experimenteren?

De TV is te bedienen via SmartThings, misschien is daar een app voor te maken, maar ook dan moet je wel de codes weten.

 

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hier ook een samsung tv en het is inderdaad allemaal moeilijker in te stellen en te wijzigen dan een philips tv.

Ik heb me er dan ook niet verder in verdiept en gebruik daarom het meest de VU+ ontvanger voor satelliet ontvangst.

Veelal word de tv gekeken via de KPN ontvanger.

 

 

Wel gebruik ik op de telefoon de smarthings  app, hiermee kun je wel makkelijk wisselen van bron.

Ook heb ik de samsung tv remote app op de telefoon geïnstalleerd , dit lijkt het meest op de  oude vertrouwde afstandsbediening.

aangepast door dutchandrew
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Vzv ik nu ervoer doet die smartthings app ongeveer hetzelfde als de Magic remote.  Maar ik kan met smartthings niet wisselen van satelliet naar antenne. Kan met smartthings alleen kiezen tussen TV  of apps.

Smartthings heeft  wel een nummerrij beschikbaar, waar je nummers direct kan intikken. Maar je kan er geen teletekst mee starten.

 

Ik heb me vandaag dus bezig gehouden met teletekst. Samsung doet dat sowieso moeilijker dan Philips, maar met de Magic remote is het helemaal een ramp. Je clickt je een ongeluk. Om een pagina op te roepen moet je steeds de cijferreeks 0 t/m 9 door. Met een ouderwetse remote werkt het heel wat vlotter. Je kan dan direct de nummers intoetsen. Ik gebruik nu dus 2 remotes (en 1 telefoon) voor 1 TV🫢.

Die Magic remote is wel weer handig om direct gesproken commando's te geven. Je moet wel de engelse naam weten, lastig als de menutaal op NL staat. "Picture settings" inspreken brengt me direct naar de beeldinstellingen.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Zunigkyk zei:

Of waar vind ik de infraroodcodes die Home, Links/Rechts doen om daar zelf mee te experimenteren?

De TV is te bedienen via SmartThings, misschien is daar een app voor te maken, maar ook dan moet je wel de codes weten.

 

Er blijkt een Samsung Developer website te bestaan, daar vind ik ze.

https://developer.samsung.com/smarttv/develop/guides/user-interaction/remote-control.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
2 uren geleden, wanderer zei:

@Zunigkyk misschien is dit een oplossing voor je remote? je hebt pm.

 

Knipsel1.JPG

Ik heb er eentje gekocht. Type BN59-01315M omdat die in UK er, naast de SolarCell Remote, bijgeleverd werd volgens deze youtube review.

Voor teletekst en zappen werkt dit voor mij veruit het handigst!

(Ik snap niet hoe @dutchandrew teletekst met die SolarCell Remote 'het best'  kan vinden. (P.S.: hij wijst op de app; daar zit inderdaad een nummerieke strook in)

 

Nu nog een oplossing vinden om de afzonderlijke satelliet en antenne favorieten samen  te voegen in 1 favorietenlijst... (dat was de topictitel)

aangepast door Zunigkyk
Mijn comment toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
15 uren geleden, dutchandrew zei:

Voor teletekst werkt volgens mij de samsung tv remote app  het best.

Ik heb die app nog eens gecheckt. Ik kan teletekst (TT) er niet mee starten.

Als ik op de gekleurde bolletjes tik reageert de TV met "Niet beschikbaar".

Smartthings app is voor TT dus onbruikbaar.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-3-2024 om 21:42, Zunigkyk zei:

@dutchandrew

Aha! Ik heb even gesnuffeld in de Playstore. Er zijn er meerdere. Ik heb deze geïnstalleerd en die doet het vooralsnog prima!

(maar ik krijg hiermee nog steeds niet sat+antenne in 1 favorietenlijst 😡)

TVRemoteforSamsungTV.png.97ac8314f6c71704d7d2cf228b5a48fd.png

 

En snel weer verwijderd vanwege uiterst irritante reclame....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...