Jump to content

Zunigkyk

Members
  • Content Count

    495
  • Joined

  • Last visited

About Zunigkyk

  • Rank
    Sat4all Fan

Aanvullende info

  • Geslacht
    Gaat je nix aan

Recent Profile Visitors

1,114 profile views
  1. @wanderer Ik herinner me nu beter waardoor ik zo de buik vol had van Thunderbird. Dat was door het gedoe met importeren van contacten. Je moest eerst uit diverse bronnen (die verschillende formaten hebben) een export file fabrieken en vervolgens imorteren in Thunderbird, die er prat op gaat een bijzonder (uitgebreid) contactenformaat te hebben. 1)Je hebt 2x problemen: data aanpassen voor Thunderbirdomgeving, en nog een keer als het van daar naar een ander platform/apparaat moet. 2) Ik had en heb helemaal geen zin om een gedetailleerde boekhouding aan te leggen van mijn contacten. Ik wil zo weinig mogelijk details. 3) Contacten zijn vooral van belang als je onderweg bent. Ik heb ze in mijn telefoon, navigatie en autoradio. 4) Provider-emailadressen binden je aan de provider. De web-based oplossing van Google/Android was eigenlijk precies wat ik nodig had. (Had/heb wel aarzelingen omdat Google overal zijn neus in je privézaken steekt) Soms wil je wél een degelijke onafhankelijke contactenlijst aanleggen/bijhouden, en dan moet je iets hebben wat met al die verschillende markt-varianten om kan gaan. Dan ontkom je niet aan iets wat op je PC draait zoals Thunderbird, zoals bij bedrijven, verenigingen, familieregisters. De prijs die je moet betalen is dat je serieus werk gaat hebben van een contactenboekhouding - niet mijn doel... Ik houd niet van boekhouden.
  2. Dat wil ik wel geloven. https://support.mozilla.org/en-US/kb/how-create-and-use-mailing-lists-thunderbird#w_via-the-address-book Maar zie je de groepen ook terug in Googlecontacten (dus contacten gelabeld met de in Thunderbird gegeven groepsnaam)? Volgens mij bestaan die groepen alleen binnen Thunderbird op je laptop/PC. Als je dan met een ander device een groepsmail wilt versturen zou blijken dat gmail die groep niet kent.
  3. In Mail kan het met deze truuc. Principe: Je creëert een nieuw contact, bv "familie" en die geef je de emailadressen van de familieleden. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar als dat met Mail kan dan vast ook met Bluemail. Wat wel werkt bij mij is met webversie van Google contactpersonen een label "familie" aan te maken, welke ik aan de familieleden toeken. Vanuit de webversie kan ik nu alle "familie"leden in 1x aanspreken. Ergens moeten die contacten in Windows gesynchroniseerd kunnen worden, maar dat heb ik (nog) niet voor elkaar. Maar ik heb de truuc ook (nog) niet uitgevoerd in Windows-contactpersonen.
  4. Op het internet staan talloze artikelen over Thunderbird. Zonder datum. Je zit nogal eens door oud nieuws te worstelen. Hier https://www.thunderbird.net/en-US/thunderbird/releases/ vond ik dan toch een release history. "Interessant" (verontrustend) is dat het aantal bugs (de fixes althans) jaarlijks progressief stijgt. Ik heb ze geteld: versie 52 had 47 fixes, versie 68 (2 jaar later) had 97 fixes. Een verdubbeling in 2 jaar tijd. In het blog staat: Thunderbird 78 release, planned for summer 2020. Statistisch zal je 'tkomend jaar 150 bugfixes moeten ondergaan. Het is duidelijk dat de complexiteit ze boven het hoofd aan het groeien is. Ik zou verwachten dat zo'n bejaard programma op zeker moment tot rust komt en oerstabiel is. Het tegendeel is blijkbaar het geval. Ik heb het 3j geleden al gehad met die Thunderbird, en de motivitatie om er opnieuw aan te beginnen wordt, zachtgezegd, niet groter...
  5. Je geeft bij herhaling ongevraagde adviezen. Doe je dat bij iedereen in jouw omgeving? Dan zal je wel immens populair zijn...
  6. Je roept hier steeds losse flodders over Thunderbird. Volgens mij... omdat jij het gebruikt en zelf van niets anders weet of wil weten. Maar als je anderen/mij wilt overtuigen moet je met een degelijke argumentatie komen. In plaats van 'onwetendheid' verwijten. Dat komt behoorlijk denigrerend over. Kom nou dus maar eens met een solide verhaal, een review en vergeet als alwetende niet de vergelijking met een paar ANDERE emailprogramma's te maken. In plaats van steeds maar inhoudsloze dingen te roepen.
  7. Ik kan als Windowsgebruiker het Linux commentaar it is, to be kind about it, a bit clunky both in setting up and in operation onderschrijven. Ik heb er mijn begin met Windows10 (3 a 4 jaar terug) hopeloos mee zitten prutsen. Thunderbird krijgt van mij geen 2e kans. Of het moet nu compleet anders zijn. Ik denk echter dat Thunderbird richting EOL sukkelt. Er zijn nog 10tallen alternatieven boven Thunderbird voor mij. Je kunt misschien meer kunstjes uithalen met Thunderbird, maar dat heb ik niet nodig. Of liever gezegd ik wil het niet omdat het er nodeloos complex van wordt.
  8. Waar dan? 🧐 (Ik ken het. Is voor mij veel te ingewikkeld, zeker nu ik alleen nog email in de cloud met IMAP gebruik.) Bluemail is even simpel als Windows Mail, maar werkt beter met gmail. Je zal ook wel linuxfan zijn. Daar is ook een Bluemail voor. En dit is het commentaar van een ex-Thunderbirdgebruiker "After a few years in the domain of Apple, I have returned to Linux. I used Thunderbird as my email client and in fairness it does a reasonable job but after Mail it is, to be kind about it, a bit clunky both in setting up and in operation. The UI is a bit tired too. So for some time I have been reading reviews usually titled along the lines of "The best 8/10/12 alternatives to <mail client=""> on Linux for 201x". And I tried the most of the recommendations at one time or another, but they couldn't handle exchange, they crashed for no obvious reason, or were unbearably slow, or often even more clunky than Thunderbird! Each disappointment was followed by resurrecting Thunderbird. Then I came across Bluemail and installed it with not very high expectations. But what a surprise! I selected Exchange server, entered my email address and that was it: a clean, modern UI with all the facilities I need from an email client that is reliable and fast. Now several months on I use Bluemail on iOS and Android as well as Linux without a glitch for a fully synced service across my devices."
  9. De problemen met Gmail leken opgelost, maar nog steeds worden mijn email-antwoorden niet opgeslagen. Ik heb nu Bluemail gevonden. Voor Windows desktop is het volgens mij vers van de pers. Dat lijkt bijna 1:1 vervanger voor Windows Mail. Gmail werkt er veel beter mee, dat lijkt nu precies op de webversie. Zelfs de rekening van Tele2 krijg ik nu leesbaar.
  10. Ik zei dat ik zoveel mogelijk volle containers bij de weg zet, dan hoeven ze niet zo vaak op te halen. Bij de plastic(+blik+melkpakken) bak sla ik alles plat en stop/pers het samen in plastic (brood-)zak, en lege flessen/flacons wring ik in elkaar. Dan ben je de meeste lucht kwijt en gaat er veel in de bak. Maar waar ik niet goed van wordt is dat de verwerker nu weer gaat zeuren dat hij losse verpakkingen wil. "Je moet ze niet in elkaar frommelen". Dat zegt hij hier op het laatst van het filmpje Ik wordt niet goed dit soort voor mij volstrekt onlogische wensen. Komt wat brutaal of onbescheiden over. Ik kan me wel voorstellen dat hun machine dan makkelijker werk heeft, maar hun techneuten moeten dan die machine aanpassen en niet de burger.
  11. In Portugal importeren ze graag afval voor €10/ton, dus €0,01/kg. Ik moet 25x zoveel betalen als ik het kom brengen, en 3x zoveel als het europees gemiddelde van €0,08/kg. Dat is dus dik winst maken voor de gemeente, wel een beetje afhankelijk van de transportkosten. 1. Portugal sluit de grenzen. Voor afval Portugal heeft sinds februari al 48.000 ton buitenlands afval geweigerd, zo melden Portugese media. De regering is in actie gekomen nadat burgers die in de buurt van afvalstorten wonen, klaagden over groeiende overlast. Portugal is interessant voor buitenlands afval omdat de storttarieven er een stuk lager liggen dan in andere EU-lidstaten, stelde het milieuagentschap APA onlangs. In 2019 gold er een storttarief van tussen de €9,90 en €11 per ton. Het Europees gemiddelde ligt op €80 per ton. Bron: FD In het Potugese Sobrado hebben ze overigens wel schoon genoeg van die stinkende zooi met van alles en nog wat er in.
  12. @gerrit B Hier komen ze ook elke week langs, om de week papier/plastic of grijs/groen. Ik mag dus 52x per jaar een container aanbieden. Mits container met inhoud <60kg, anders laten ze die staan met risico op bon. Maar om ze werk te besparen bied ik alleen volle aan. Dat gebeurt ~10x per jaar. Om het voor mij per kg voordeliger te maken moet ik dan maar meer afval aanleveren? O ja, misschien herinner je je nog dat ooit een vuilnisophaler hier de grijze container niet wou legen omdat hij vond dat het bouwafval was (so what?).
  13. Dat zou je krijgen als frames helemaal star zijn. Je kunt stoel- en tafelframes zo maken dat ze vrij soepel torderen maar niet buigen (frame met open profielen, bv U-profiel). Mijn buro hier kan zo onder 1 poot die 1,5 cm hebben, en wiebelt niet. Het stugst is het blad zelf.
  14. Piepschuim kan een beetje vocht doorlaten, maar blijft voor 99% (ofzo) uit lucht bestaan. Zit al jaren in de spoelbak van mijn WC als drijver, en drijft nog steeds. Je hebt tussen beton en muur dus een spleet die grotendeels uit luchtbellen bestaat. Water wat er tussen sijpelt krijgt zo bij bevriezing altijd ruimte om uit te zetten. Dat voorkomt schade. Het doel moet volgens mij niet zijn dat je de gevel waterdicht maakt met die randstrook.
  15. Voor €256 worden mijn containers in de praktijk ongeveer 10x per jaar geleegd. Meestal zit er alleen wat groenafval in, wat men graag wil als waardevolle meststof. De hoeveelheid grijs/papier/plastic schat ik op 5x 25kg. Als ik alles als restafval zou brengen betaal ik €0,25/kg en moet ik wel een hoop commentaar dulden. Je kunt concluderen dat alleen al voor het leegmaken van een kliko €20 gerekend wordt, de afvalverwerkingskosten niet meegerekend (die zijn in verhouding minimaal).
×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy